› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › blir så trött!
- Detta ämne har 9 svar, 1,039 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
johan84a.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2005 kl. 01:55 #8633
johan84a
Deltagarehej!
är bara tvungen att skriva av min lite innan sängen kallar..
var hos en kompis ikväll/natt och hade en trevlig liten kväll framför tv-spel och sådant, när jag kommer ut till bilen ca 03:20 så ser jag att det är nån satans idiot som ryckt min vinge!!..blir så j***a förbannad!! x( x( x( ;(
och jag som tyckte att jag var ordentlig när jag stannade hemma istället föratt gå ut på krogen å bränna en massa pengar..men det kanske hade vart bättre då eftersom då hade ju bilen stått hemma..
jaja..jag funderade bara lite över vad som hade hänt om jag kommit ut precis när det hände…det skulle ju så slit helt totalt i skallen på en, kanske var likabra det att man inte kom ut precis..
ojoj..
jaja jag var som sagt bara tvungen å skriva av mig lite innan jag somnar..
Mvh Johan (som är trött på folk som inte kan skilja på ditt å mitt)
PS. kan finnas stavfel i texten pga trötthet..
Edit: det var en original vinge i Mörblå färg (95H tror jag det är), ni kan ju gärna hålla utkik efter den..
8 maj, 2005 kl. 02:51 #97538tendency
DeltagareBeklagar, beklagar! Tragiskt med människor som gör såhär.
Hoppas innerligt att en själv slipper klåfingriga händer på min bil, dock har jag GT kombi, vingarna på dom är väl inte lika eftertraktade.Jag själv hade inte kunnat lagt band på mig om jag sprungit på boven i aktion! x(
Hoppas vingen och boven blir återfunna, även om chanserna inte är de största.
–
Blåklumpen8 maj, 2005 kl. 04:06 #97543alrik
DeltagareLider också med dig. Finns en helt bunt människor som har väldigt svårt att skilja på vad som är ditt och mitt. Tror att det är en släng av den berömda svenska avundsjukan som spelar in här, ingen ska vara värre än den andra.
Som du sa så var det nog lika bra att du inte kom ut under själva stölden. Vi har ju alla läst om när tjuven anmäler den som skyddar sina saker för misshandel eller likande och då får den i grunden utsatta betala för sveda och värk. Är inte Sverige underbart i vissa lägen? 😉
För att trösta dig lite så tror jag att Perra har en orginalvinge liggandes som kanske kan fås för ett bra pris?
/ Mikael – som ska förflytta sig till horisontal ställning inom snar framtid
8 maj, 2005 kl. 07:33 #97544thorlake
Deltagare####,
Know the feeling.
Man e så förbannad men samtidigt så djävla hjälplös för att man inte har någon att ta ut ilskan på. Man ser hur det svinet sitter där å flinar med vingen i handen. GRRRR!!En av anledningarna till att jag aldrig kommer köpa stora vingen. Den är för stöldbegärlig helt enkelt.
Men det är skit att man inte får ha sina saker ifred.
x(Hoppas du på något jedra sätt kan hitta bilen den blir monterad på och sno tillbaka den samt bränna hans kärra i processen.
(Irrational anger talking here mind you…)Hoppas allt försäkringslarv går fort så du kan få det fixat.
Jag lider med dig.8 maj, 2005 kl. 19:21 #97540johan84a
Deltagarejag ringde polisen och anmälde det idag..
var ute på lite Race i borås idag bara..och träffade då på en kille från skene (där min blev stulen) och han visste nog tydligen vilka det var som hade snott min och hans vinge!…men man kan ju tyvärr inget göra ändå..
//Johan
8 maj, 2005 kl. 20:56 #97542subban
Deltagareförstår dig.
min skoter blev stulen för 2 år sen.
nu sover jag allid med ett öra på vakt så jag kan ta
dom jävlarna om det händer igen.9 maj, 2005 kl. 07:28 #97545AK_Impreza
Deltagarebehöver du en orginal vinge nu asså?
9 maj, 2005 kl. 08:40 #97541johan84a
Deltagareförsäkrningsbolaget tar hand om bilen, ska bara lämna in den på verkstad nu..så får dom fixa en ny vinge och fixa till bakluckan..
//johan
19 december, 2005 kl. 06:19 #97537Manor
DeltagareAlrik: har Pm:at Perra ang vingen..får hoppas man får ett bra pris.. trodde det inte skulle bli mera utgifter (tillräckligt och mer där till redan) denna månad menmen..tackar för medlidandet grabbar..igår var jag så förbannad så när jag satte mig i bilen så skakade jag! kunde ju varken gasa eller koppla riktigt utan att foten/benet skakar till..helt sjukt..tyvärr så är ju sveriges rättsystem det som verkligen ofta gynnar tjuvarna, det gamla ordspråket ”brott lönar sig inte” verkar inte funka längre..det finns folk till alt och lite till..tyvärr och vissa (ganska många) personer i denna värld borde det vara skottpengar på!!jaja man får väl ta å ringa polisen sen..men vad kan dom egentligen göra?? inget…funderar på om jag ska lämna försäkringsbolaget utanför detta och fixa det på egen hand..kanske blir billigare så.(kan finnas vissa stavfel i denna text oxå, har sovit max 3h inatt..)Mvh JohanPs: såg att dom hade gjort en liten buckla i min bagagelucka från en skruvmejsel tror jag;( )
Självklart så ska du polisanmäla detta. Om du vill dra in försäkringsbolaget eller inte är en annan femma. Jämför självrisken med den kostnad du tror att du kan fixa skadan för själv…du kommer inte att förlora någon bonus på detta. Skadegörelse kan t.o.m vara utan självrisk ibland, om man har plusförsäkring.
Bucklor kan en s.k ”dentmaster” fixa för en relativt billig peng (typ 500-1000:-), bara det inte är någon lackskada i själva bucklan för lacken kan han inte göra något åt.
Skittrist att man inte får ha grejorna ifred. Jag har blivit så nojjig att jag knappt inte längre vågar parkera i stan.
Originalvingar går att få tag på lite då och då…det är ju många som byter dessa mot något större (var det en originalvinge som du hade!!?). Alternativet är att passa på att köpa något större från exempelvis StreetPower som SSI kan få rabatt hos.
Lycka till / Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97539johan84a
DeltagareAlrik: har Pm:at Perra ang vingen..får hoppas man får ett bra pris.. trodde det inte skulle bli mera utgifter (tillräckligt och mer där till redan) denna månad menmen..
tackar för medlidandet grabbar..
igår var jag så förbannad så när jag satte mig i bilen så skakade jag! kunde ju varken gasa eller koppla riktigt utan att foten/benet skakar till..helt sjukt..
tyvärr så är ju sveriges rättsystem det som verkligen ofta gynnar tjuvarna, det gamla ordspråket ”brott lönar sig inte” verkar inte funka längre..
det finns folk till alt och lite till..tyvärr och vissa (ganska många) personer i denna värld borde det vara skottpengar på!!
jaja man får väl ta å ringa polisen sen..men vad kan dom egentligen göra?? inget…
funderar på om jag ska lämna försäkringsbolaget utanför detta och fixa det på egen hand..kanske blir billigare så.
(kan finnas vissa stavfel i denna text oxå, har sovit max 3h inatt..)
Mvh Johan
Ps: såg att dom hade gjort en liten buckla i min bagagelucka från en skruvmejsel tror jag;( )
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.