› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Blitz nür……igen!
- Detta ämne har 12 svar, 1,013 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av
down_the_drain.
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2004 kl. 15:15 #2583
Hulken
DeltagareJag har sökt och läst allt jag kunde hitta om Blitz nür spec R systemet men har inte riktigt blivit klok på det hela.:(
Har förstått att Blitz nür spec R är från dp och utan kat……:9
Och sen att Blitz nür spec är från sista katten!
Men nu undrar jag om det blir ladd spikar om jag har ecutek 3, öppet filter, Magnex Twin-Dump Downpipe och om man skulle ha ett nür spec R? (har ju läst att det ger det om man kör omappat)Vilket system skulle passa min bil bäst av (R) och (S) med de moddar jag har?
MVH
Magnus30 juli, 2004 kl. 17:10 #53161Kvarnis
Deltagarevad har du för bil år modell etc ??
Det är mest STi som ladd spikar, en wrx/gt ladd problem löses med Dawes
31 juli, 2004 kl. 01:23 #53164Hulken
DeltagareJag har en GT -00.
Vilket system är bäst med de modd jag har då?
/Magnus
31 juli, 2004 kl. 09:01 #53168Assazel
Deltagarehm… bytar du bara spec S så får du ju endast ljudet och då har du en bra downpipe sen orginal mellanrör och kat som inte är 3″ och då får du ju inte samma flöde som med 3″ rak igenom (spec R)
Å andra sidan skulle du gjort ecutek efter du köpt spec R. Så hur bilen kommer reagera vet jag inte men den stora skillnaden brukar ju vara när man byter DP (vilket du redan har) så jag tror det är lugnt med ett R. Men jag är inte spec|ialist på detta. 😀
31 juli, 2004 kl. 12:38 #53165Hulken
Deltagareok! Tack för svaren!:-)
Om jag skulle köpa ett spec R, kommer det att låta lika mycket som ett spec S om man har insatsen i eller låter ett R mer oavsett insats eller inte? Jag har ju STI v. 5 slutdampare på nu men vill ha lite mera ljud och kanske få ut lite mera effekt!
/Magnus
1 augusti, 2004 kl. 12:06 #53166Hulken
DeltagareNågon måste ju veta skillnaden på ljudet?:(
2 augusti, 2004 kl. 18:13 #53169Assazel
Deltagarevet inte men hela R tar ju bort en katt också. Men ärligt tror jag du har 99% av ljudet i slutboxen. Men den är rätt dyr så jag hade satsat på hela.
2 augusti, 2004 kl. 19:01 #53162MickeM
DeltagareTar R bort en cat? Åh åh! Men R-systemet kallas ju CatBack!?
Menas det från första catten? Humm.. det blir väl att hålla
bilen varm innan besiktningen då. =)2 augusti, 2004 kl. 19:48 #53170Assazel
Deltagareden tar bort den andra ja, Subban har ju två. Ja håll den varmkörd. 😀
2 augusti, 2004 kl. 22:51 #53167Hulken
DeltagareVad bra…….då vet man var skattepengarna ska gå till!:D 😀 😀
3 augusti, 2004 kl. 09:02 #53163MickeM
DeltagareSå vad är kvar mellan turbo och främre röret (det med gnistburk) i Nür Spec R sen då? En DP med cat och ett mellanrör? Var hamnar race-cat’en om man skaffar en sådan någon gång?
3 augusti, 2004 kl. 10:04 #53171Assazel
Deltagaredu har kvar DP med cat. Sen täcker ”R” resten. Racecat borde då vara den Cat som sitter i mellanröret på standard. Alltså ett nytt mellanrör med racecat i.
Rätta mig om jag har fel ni andra som också har Blitz Nür Spec R
3 augusti, 2004 kl. 10:25 #53172down_the_drain
DeltagareLåter som det skulle stämma tycker jag. Tar man sen bort den första kat:en o pluggar dit ett mellan rör med racekat så borden den rulla igenom besiktningen utan probs?
/Peter ” som nu kör m ny Blitzdump, fetare vinge samt ny soppapump:) ”
>du har kvar DP med cat. Sen täcker ”R” resten. Racecat borde
>då vara den Cat som sitter i mellanröret på standard. Alltså
>ett nytt mellanrör med racecat i.
>
>
>Rätta mig om jag har fel ni andra som också har Blitz Nür
>Spec R -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.