SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Blitz nür……igen!

• Detta ämne har 12 svar, 1,013 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av down_the_drain.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Hulken
    Deltagare

Jag har sökt och läst allt jag kunde hitta om Blitz nür spec R systemet men har inte riktigt blivit klok på det hela.:(
      Har förstått att Blitz nür spec R är från dp och utan kat……:9
      Och sen att Blitz nür spec är från sista katten!
      Men nu undrar jag om det blir ladd spikar om jag har ecutek 3, öppet filter, Magnex Twin-Dump Downpipe och om man skulle ha ett nür spec R? (har ju läst att det ger det om man kör omappat)

Vilket system skulle passa min bil bäst av (R) och (S) med de moddar jag har?

MVH
      Magnus

Kvarnis
      Deltagare

vad har du för bil år modell etc ??

Det är mest STi som ladd spikar, en wrx/gt ladd problem löses med Dawes

Hulken
        Deltagare

Jag har en GT -00.

Vilket system är bäst med de modd jag har då?

/Magnus

Assazel
          Deltagare

hm… bytar du bara spec S så får du ju endast ljudet och då har du en bra downpipe sen orginal mellanrör och kat som inte är 3″ och då får du ju inte samma flöde som med 3″ rak igenom (spec R)

Å andra sidan skulle du gjort ecutek efter du köpt spec R. Så hur bilen kommer reagera vet jag inte men den stora skillnaden brukar ju vara när man byter DP (vilket du redan har) så jag tror det är lugnt med ett R. Men jag är inte spec|ialist på detta. 😀

Hulken
            Deltagare

ok! Tack för svaren!:-)

Om jag skulle köpa ett spec R, kommer det att låta lika mycket som ett spec S om man har insatsen i eller låter ett R mer oavsett insats eller inte? Jag har ju STI v. 5 slutdampare på nu men vill ha lite mera ljud och kanske få ut lite mera effekt!

/Magnus

Hulken
              Deltagare

Någon måste ju veta skillnaden på ljudet?:(

Assazel
                Deltagare

vet inte men hela R tar ju bort en katt också. Men ärligt tror jag du har 99% av ljudet i slutboxen. Men den är rätt dyr så jag hade satsat på hela.

MickeM
                  Deltagare

Tar R bort en cat? Åh åh! Men R-systemet kallas ju CatBack!?
                    Menas det från första catten? Humm.. det blir väl att hålla
                    bilen varm innan besiktningen då. =)

Assazel
                    Deltagare

den tar bort den andra ja, Subban har ju två. Ja håll den varmkörd. 😀

Hulken
                      Deltagare

Vad bra…….då vet man var skattepengarna ska gå till!:D 😀 😀

MickeM
                        Deltagare

Så vad är kvar mellan turbo och främre röret (det med gnistburk) i Nür Spec R sen då? En DP med cat och ett mellanrör? Var hamnar race-cat’en om man skaffar en sådan någon gång?

Assazel
                          Deltagare

du har kvar DP med cat. Sen täcker ”R” resten. Racecat borde då vara den Cat som sitter i mellanröret på standard. Alltså ett nytt mellanrör med racecat i.

Rätta mig om jag har fel ni andra som också har Blitz Nür Spec R

down_the_drain
                            Deltagare

Låter som det skulle stämma tycker jag. Tar man sen bort den första kat:en o pluggar dit ett mellan rör med racekat så borden den rulla igenom besiktningen utan probs?

/Peter ” som nu kör m ny Blitzdump, fetare vinge samt ny soppapump:) ”

>du har kvar DP med cat. Sen täcker ”R” resten. Racecat borde
                              >då vara den Cat som sitter i mellanröret på standard. Alltså
                              >ett nytt mellanrör med racecat i.
                              >
                              >
                              >Rätta mig om jag har fel ni andra som också har Blitz Nür
                              >Spec R

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.