• Detta ämne har 3 svar, 1,399 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av IMPREZA FOREVER.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ola68
    Deltagare

Halloj! Jag vet att detta är jätte svårt att avgöra utan att ha sett bilen själv. Men, det är så att jag har hittat en Legacy 2,2 manuell från 92 som gått 30 000 i Norrland. Killen som säljer (privat) har bara haft den i några månader nere i Södermanland så den har i körts i salt. En del saker är utbytta och enligt honom så fanns det rost men inget annat än ytligt och drivlinan ska vara helt ok. Hela härligheten skulle gå för 15 000.- . Visst, den har gått en del men inte på saltade vägar. Jag ska i alla fall kolla på den i helgen. Köper jag grisen i säcken eller kan det vara ett kap tro?:9 /Ola68

LegacyLarsa
      Keymaster

Plåten är tunn, så finns det rost, så rostar det igenom snabbt, i mina ögon lät 15 mycket men det kanske fanns prutmån?

/Lars

Ola68
        Deltagare

Hej! Jag har inte fört prutning på tal ännu och rosten som fanns var endast ytlig enligt honom. Det jag är orolig över är om det i framtiden blir dyrt att laga något som eventuellt går sönder eller behövs bytas ut. M a o, har jag råd med den här bilen? Nu vet inte jag hur rostskyddet var just för den årsmodellen. Samtidigt så verkar Subaru inte gå sönder så lätt men den är ju relativt gammal. Sedan kommer den inte att behöva rulla så många mil varje år men vore en bra vinterbil och ta sig fram med på oplogade vägar till och från stugan där jag bor. Det är inte alltid bonden hinner med. Visst, det ska mycket innan en framhjulsdriven bil fastnar men det är ju kul med 4 wd! /Ola68

IMPREZA FOREVER
          Deltagare

Min 2,2gx -93 har gått 38300 mil (jag har kört 14000) och den går kanon i motorn fortfarande.Har haft bilen i 6,5år och har kostat på den ca 2000kr
            på reservdelar på dom åren. plus att jag bytt pacboxen på veven 70kr
            Jobbet gjorde jag själv.
            Är man bara noga med att ha fräch olja i motorn så går den långt.
            (lika på alla bilar).

Den har fått en del rost under åren jag haft den och det har gått fort då jag inte har brytt mig så mycket. Men om man är med på allt
            små rost som uppstår på skärmkanter &dyl så kan man klara sig bra mycket längre.
            Sid blinkersen bakom framhjulen verkar det vara som mysigast för rosten att hägra.
            Betyg: Jag är helt klart nöjd med den=Mycket bil för pengarna.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.