Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    David164
    Deltagare

Hej ! Ny här, verkar vara ett trevligt forum

Går i tankarna om att skaffa en sti hawkeye.
      Är ny på subarufronten, men har läst på lite några dagar nu och börjar få helheten 🙂

finns ju några på blocket just nu. Är det vettigt att betala 18000kr för en -06 sti typ 7000mil. Brukar dom bli dyrare till sommaren så man ska passa på nu eller ?

Den här 6 växlade STI lådan är den så bra som det låter eller? Är som misstänkt på att bilen jag är intresserad har används ganska “ordentligt”

Jättetacksam för svar

Fricke.w
      Deltagare

Dom brukar i regel stabilisera sig i priset till våren ja.
        Den 6-vxl lådan i 06 är riktigt bra, och håller för mycket pulver, men så klart går de att köra sönder allt, inget är för evigt, som jag sagt för, brukar man bilen som en ninja, med ninja starter och bansaj ringar dagligen, så kommer den gå sönder tids nog.
        Så kolla upp hur den känns och låter vid provkörning.

David164
        Deltagare

Det är väl den här jag är intresserad av i nuläget kan man säga:

http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_Impreza_WRX_STI_pse_lll_38362941.htm?ca=2&w=3

Mitt problem är jag bor 120mil ifrån bilen. Är inte så tvärgjort att åka ner och kolla på den. Enligt säljaren är den fin, utom nån list och golvmatta och så.

Sen har jag hittat just den bilen på garaget,org. någon tidigare ägare som visar ganska tydligt att bilen har brukats våldsamt. Men “alla” sånna här bilar är väl mer eller mindre tokkörda

Vad sägs om bilen? kanske det rent av finns någon här som känner till bilen ?

David164
          Deltagare

den såg skamfilad ut alltså? För en sån bil vill jag inte ha. “Den har lite stenskott i fronten och så” säger nuvarande. Men det beror ju helt hur man själv bedömmer. Kan jag lita på ditt ord bespara mig resan ner dit, eller missar jag en bra chans till en “färdig” sti ? 🙂

Egentligen vet jag själv innerst inne att jag inte borde välja den bilen, men den har ju allt jag vill ha..

Arson
            Deltagare

Det är väl den här jag är intresserad av i nuläget kan man säga:

http://www.blocket.se/kalmar/Subaru_Impreza_WRX_STI_pse_lll_38362941.htm?ca=2&w=3

Mitt problem är jag bor 120mil ifrån bilen. Är inte så tvärgjort att åka ner och kolla på den. Enligt säljaren är den fin, utom nån list och golvmatta och så.

Sen har jag hittat just den bilen på garaget,org. någon tidigare ägare som visar ganska tydligt att bilen har brukats våldsamt. Men “alla” sånna här bilar är väl mer eller mindre tokkörda

Vad sägs om bilen? kanske det rent av finns någon här som känner till bilen ?

Är väl denna bil?

http://www.garaget.org/?car=74133

Funderade också på denna innan jag köpte min GRB istället.

David164
              Deltagare

jo du har så rätt 🙂
                nä det är väl bara inse att det är en dum ide.
                Men 185tusen är väl inte helt fel för en -06’a. Jag har som sagt inte haft nån koll alls på subaru förens förra veckan ungefär.

David164
                Deltagare

Är väl denna bil?

http://www.garaget.org/?car=74133

Funderade också på denna innan jag köpte min GRB istället.

just precis den, filmerna säger ju en del.. och bilderna.
                  Men som jag intalar mig själv litegrann: Alla impreza’s har ju fått spö varje helg. Men det kanske är en fördom.

Hjelm
                  Deltagare

Det är en fördom.. 😉

Ja! men, det är ju igentligen en lek och bus bil enligt mig.. inget man glider runt i bara, ska ju användas lite, dem är ju inte byggda för crusing 😀 Men självklart ska man ite överdriva, kör med förstånd !

edbe
                    Deltagare

Lol…”galning ombord”…jag skulle nog kika runt lite till…

Sent from my iPhone using Tapatalk

Turbovin
                      Deltagare

Donuts=väldigt ökad risk för vevlagerras. Trust me, lärde mig det bittert 🙂

David164
                        Deltagare

tack för alla svar grabbar 🙂
                          värdefullt med ord från folk som har varit i kontakt med sådana här bilar. Jag jobbar som bilmekaniker och har verkligen fastnat för subaru. Jag försöker paxa alla subaru som kommer in 🙂
                          Jag har bestämt mig nu för en impreza sti, det är helt klart. Men det är inte så lätt då man bor i norrland, finns ju inga fräna bilar överhuvudtaget här, om man jämför neröver.

Om man köper en äldre, Typ -03 saknar man dccd då eller är det onödigt?

David164
                          Deltagare

Vad tror ni om denna då ?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_WRX_STI_38645698.htm?ca=2&w=3

fördelar: inte så våldsamt långt bort från mig, så man kan vända hem utan bil. även om det skulle vara surt (42mil enkelväg).
                            Sen har bilen inte gått långt, rätt färg osv.

MEN: Den är usa importerad utan servicebok.

Någon som vet nåt om bilen ?

Hjelm
                            Deltagare

Vad tror ni om denna då ?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_WRX_STI_38645698.htm?ca=2&w=3

fördelar: inte så våldsamt långt bort från mig, så man kan vända hem utan bil. även om det skulle vara surt (42mil enkelväg).
                              Sen har bilen inte gått långt, rätt färg osv.

MEN: Den är usa importerad utan servicebok.

Någon som vet nåt om bilen ?

Självklart bättre pris på dem importerade, men man tar ju även en risk, man vet ju nada om bilen och om det är något fifflat med dem..

kan ju lika gärna vara en kanon bil, men jag skulle inte köpa import, Kan vara rätt värt att ta det lugnt och kika runt när det ändå är rätt mycket pengar i det hela, det kommer komma upp kanon subbor som vanligt nu till våren..

Hjelm
                              Deltagare

Donuts=väldigt ökad risk för vevlagerras. Trust me, lärde mig det bittert 🙂

men kul 🙂

andreaswrx
                                Deltagare

Självklart bättre pris på dem importerade, men man tar ju även en risk, man vet ju nada om bilen och om det är något fifflat med dem..

kan ju lika gärna vara en kanon bil, men jag skulle inte köpa import, Kan vara rätt värt att ta det lugnt och kika runt när det ändå är rätt mycket pengar i det hela, det kommer komma upp kanon subbor som vanligt nu till våren..

Utan servicebok är väl lite skeptiskt, kan bli svårt och sälja,

Kan upplysa dig att all Subaru som går i baltländerna är lika svensksålda som din. Ska man köpa en svensksåld så ska man köpa en Östeuropa om man vill ha bra pris

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.