SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Blivande STI ägare, förhoppningsvis

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Vad tror ni om denna då ?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Subaru_Impreza_WRX_STI_38645698.htm?ca=2&w=3

fördelar: inte så våldsamt långt bort från mig, så man kan vända hem utan bil. även om det skulle vara surt (42mil enkelväg).
      Sen har bilen inte gått långt, rätt färg osv.

MEN: Den är usa importerad utan servicebok.

Någon som vet nåt om bilen ?

Lite info som jag inte är helt hundra % på, men jag vet att jag läst en utförlig artikel om usa sti bilarna, och just hawkeye modelen.
      att deras 06 sti var identisk med våra, vad gäller arvet av spec-c hjul uphängningar mm, men där emot så är deras 07 sämre utrustad i chassit tydligen, då den amerikanska marknaden hade klagat på priset 06, så fick deras 07 sämre chassi?

Så köp euro eller jdm bil, är mit förslag.

Hjelm
      Deltagare

Utan servicebok är väl lite skeptiskt, kan bli svårt och sälja,

Kan upplysa dig att all Subaru som går i baltländerna är lika svensksålda som din. Ska man köpa en svensksåld så ska man köpa en Östeuropa om man vill ha bra pris

vad händer där i emellan där är väl det jag menade?

andreaswrx
        Deltagare

vad händer där i emellan där är väl det jag menade?

ja dom går väl lika hårt som dom i sverige vad annas? du kan ju aldrig se om en svensksåld har varit ramsne, fuskad med stämplarna i boken, tro inte att svenskasålda bilar inte ha något att anmärka på, vi är lika som i andra länder på att fuska!

sen har ju svensksålda även ett helbilsgodkänande vilket är en STOR nackdel om man ska åka trimmar…

Hjelm
          Deltagare

ja dom går väl lika hårt som dom i sverige vad annas? du kan ju aldrig se om en svensksåld har varit ramsne, fuskad med stämplarna i boken, tro inte att svenskasålda bilar inte ha något att anmärka på, vi är lika som i andra länder på att fuska!

sen har ju svensksålda även ett helbilsgodkänande vilket är en STOR nackdel om man ska åka trimmar…

ja självklart behöver det inte alltid vara prickfritt, men detta var min åsikt och du har din. Jag tycker att en svensksåld är mer lättsåld än en UK kolla blocket hur många som ligger där, självklart dyrare men kanske bättre värde när man säljer den ..

andreaswrx
            Deltagare

ja självklart behöver det inte alltid vara prickfritt, men detta var min åsikt och du har din. Jag tycker att en svensksåld är mer lättsåld än en UK kolla blocket hur många som ligger där, självklart dyrare men kanske bättre värde när man säljer den ..

ja det är ju altid lätt att jämföra höger mot vänsterstyrt,

men jämför vänster styrd import mot vänsterstyrd svensksåld så är skillnaden på att sälja den inte specielt stor,

att uk bilar är svåra att sälja med dom priserna dom begär här är ju självklart, många vet ju var dom kostar på öarna…
              40-50k mindre mot vad en vänsterstyrd kostar, anser jag att man ska ge för en postbil..

Hjelm
              Deltagare

ja det är ju altid lätt att jämföra höger mot vänsterstyrt,

men jämför vänster styrd import mot vänsterstyrd svensksåld så är skillnaden på att sälja den inte specielt stor,

att uk bilar är svåra att sälja med dom priserna dom begär här är ju självklart, många vet ju var dom kostar på öarna…
                40-50k mindre mot vad en vänsterstyrd kostar, anser jag att man ska ge för en postbil..

Nej det kanske det inte är, Har aldrig sålt en sådan:) men satt och kika på blocket på impreza wrx sti, satans vad många UK subbor det ligger ute, och med ett brett varierande pris, finns bara ett fåtal svensksålda stier 03. 04. 05 till salu

har du köpt / sålt import subaru´s ?

andreaswrx
                Deltagare

Nej det kanske det inte är, Har aldrig sålt en sådan:) men satt och kika på blocket på impreza wrx sti, satans vad många UK subbor det ligger ute, och med ett brett varierande pris, finns bara ett fåtal svensksålda stier 03. 04. 05 till salu

har du köpt / sålt import subaru´s ?

sålt en tyskimport 02 sti, samma inbytte som en svensksåld, jag anlednngen till att det ligger många ute är ju att ingen vill betala det för en högerstyrd och det bara ramla in mer uk bilar och alla importfirmor ska tjäna mängder tro dom, plus att alla ska sälja att det efter dm haft att i 3 månader…man kan ju börja fundera när vissa av uk bilarna har 2-4 ägare på ett år då hade jag inte köpt att…

David164
                  Deltagare

Vad tror ni om den här bilen ?

http://www.blocket.se/varmland/Subaru_Impreza_WRX_STI_39696397.htm?ca=2&w=3

Är det någon här som vet något om just den?

Dyrt för en -03 kanske, men det lät som den var riktigt fin enligt säljaren.

tbear
                    Deltagare

Cool, men har ingen koll på sti och priser för 2003, men den har ju inte gått så långt
                      (ok lite meningslöst inlägg)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.