- Detta ämne har 11 svar, 1,424 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2006 kl. 08:42 #15636NiklasDeltagare
Det har varit lite olika bud med om man skall blötmontera en framrutestreamer eller inte. Nu har jag blötmonterat ett antal streamers – bland annat en på vår egen familjebil – och än så länge ser jag inga skador av torkarbladen (bara du skrapar bort och låter vattnet torka bort ordentligt innan du kör med torkarna).
Därför vågar jag nog redan nu säga att om du skall montera en streamer så kan du mycket väl använda dig av blötmonteringsmetoden (en blomsprayflaska med vatten och en droppe diskmedel). Klistret fäster bra när vattnet mellan dekalen och rutan torkat bort, dessutom är det mycket lättare att bli av med elaka bubblor vid monteringen.Så ni som köper streamers av mig, om ni är osäkra på att torrmontera och är rädd för att få bubblor. Kör med våtmontering…
4 augusti, 2006 kl. 14:21 #160390Nikke McRaeDeltagareJa våtmontering fäster nog minst lika bra som torrmontering.
Det är lite läskigt i början, när man tror att den inte kommer fastna.
Men ingen dekal har trillat av än.När kommer det bilder på din senaste dekaluppdatering? 🙂
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Dekalmontering2-Skuggor/dekaler_skuggor2.thumb.jpg]
“>http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Dekalmontering2-Skuggor/dekaler_skuggor1.thumb.jpg]
4 augusti, 2006 kl. 14:42 #160394NiklasDeltagareSå fort jag fått på dem, har aldrig tid att gå ut till bilen. Alltid är det något. Snart får jag ta en hel natt då jag är ute och fixar med bilen. Det är ju lite som skall göras…
Bilen har definitivt halkat ner några pinnhål i prioritet sedan man köpte hus. 😛
18 augusti, 2006 kl. 19:04 #160389henrik hDeltagareHeHe… Blötmontering ja… Vi monterade en framrutedekal på rallybilen vi hade då. Snabbt montage, stressade som sjutton, skulle iväg på tävling dagen efter, och vi var tvungen att ta en snabb provtur… Gissa vad som hände med dekalen? Tja den va inte kvar på bilen iallafall… Vänta tills vattnet torkat!
😀
/ Henrik, som låter dekalerna torka numera!
21 augusti, 2006 kl. 05:30 #160395NiklasDeltagareHenrik: Ja det är väl det enda misstaget man kan göra. 🙂
Samma sak hände för stackars Straten som fick sin dekor blötmonterad av en firma i Uppsala. Sen när han körde hem i spöregn så lossnade en flagga på ena sidorutan helt och lite av framrutestreamern.
8 september, 2006 kl. 07:51 #160396NiklasDeltagareIgår åkte den blötmonterade streamern av efter att bilprovningen i Vallentuna tyckte att den gick för långt ner på rutan. Jag kan bekräfta att en blötmonterad streamer sitter mycket bra efter att den fått torka fast så ni behöver INTE vara oroliga att den skall flyga av.
/N – fick kämpa en del med att få loss den. 😉
21 september, 2006 kl. 19:13 #160392Stefan333333DeltagareIgår åkte den blötmonterade streamern av efter att bilprovningen i Vallentuna tyckte att den gick för långt ner på rutan. Jag kan bekräfta att en blötmonterad streamer sitter mycket bra efter att den fått torka fast så ni behöver INTE vara oroliga att den skall flyga av./N – fick kämpa en del med att få loss den. 😉
Tjena, jag funderar på att sätta dit en streamer fram på min. Vad var det för mått på din streamer som du fick blocka bort?
Hur stora får dom vara?//Stefan
22 september, 2006 kl. 07:15 #160397NiklasDeltagareStreamern är 20cm hög men inte formskuren efter rutans böjning så på mitten av rutan är den bara ca 15cm hög ungefär.
Bör tillägga att Subarun gick genom besiktning med samma streamer OCH dessutom 5cm solfilm nedanför streamern utan anmärkning (mer än “kanske solfilmen är på gränsen”). Det var tredje gången som Subarun gått genom besiktning med streamern, däremot föll Opeln på första försöket. Det handlar mer om hur grinig besiktningsmannen är för streamern går inte ner för långt.
Men när man monterar kan man ju själv välja hur långt ner den skall gå, även om streamern är 20cm så kan du välja att skära bort 10cm men enligt mig måste streamern vara runt 20cm för att den skall göra nytta (läs: täcka rutan mellan taket och innerbackspegeln där solen annars “tittar in”).
22 september, 2006 kl. 09:47 #160393Stefan333333DeltagareOk, tackar. Jag kommer att lägga en lite beställning till dej på en streamer och lite annat om ett par dagar ellerså.
//Stefan
22 september, 2006 kl. 10:19 #160398NiklasDeltagareGör så, och glöm inte att riktiga män kör med full dekor. 😉
23 september, 2006 kl. 19:54 #160391BluebloodedDeltagareOT:
Gör så, och glöm inte att riktiga män kör med full dekor. 😉
Förhoppningsvis kommer jag kunna lägga en beställning på full dekor av dig i vinter. Då ska även ljusbox köpas :7 :7
24 september, 2006 kl. 19:04 #160399NiklasDeltagareLjusbox är fin skit. Mötte en svart 206a här i Vallentuna som också skaffat sig en sån, han har väl sett min bil en gång för mycket. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.