Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    JohanNilsson
    Deltagare

Hej!
      Jag är nybliven ägare av en Impreza WRX STi -08. Som man kanske kunde misstänka kretsar mitt liv just nu runt bilen, när jag inte kör den läser jag i manualen eller på forum 🙂

När jag läste manualen såg jag att det skulle finnas möjlighet att ansluta telefonen till navigatorn via bluetooth och därmed få en smidig headsetlösning. Problemet är bara att jag inte kan hitta “Phone menu” på min navigator. Är denna funktion borttagen i de svenska modellerna (varför står det i så fall med i manualen?) eller är det jag som missuppfattat något eller bara allmänt dum?

//Johan

Andersson
      Deltagare

Vad jag vet så fick man köpa till BT, mick och högtalare. Kolla i någon gammal tillbehörskatalog.

JohanNilsson
        Deltagare

OK, det förklarar saken. Jag blev bara lite förvirrad när det var med i instruktionsboken och inte stod någonting om att det var extrautrustning. På Subarus officiella sida (subaru.com) står det att alla 2008 Impreza STi med navigator har denna funtion.

Men det gäller nog som sagt inte svensksålda modeller, där är det istället extrautrustning.

Tack för svaret!

//Johan

Limpan
          Deltagare

Tjenare Johan,

Välkommen! Jag har en likadan bil som du. Det finns möjlighet att koppla in mobilen via BT. Funktionerna finns i enheten men menyn “Phone” visas endast om du har en mic ansluten. Enheten använder “de vanliga högtalarna”, dvs den tonar ned eventuell musik, perfekt, man missar aldrig ett samtal. Jag har själv installerat mic för en billig peng.

Tror Subaru säljer ett tillbehörskit. Men det är typ en mic och kostar många pengar.
            Hur händig är du med lödkolven? (du kommer inte att behöva löda i enheten, men du behöver löda på tre stift på sladdarna från micen. )

Om det är av intresse kan jag skriva några rader som en beskrivning.

johan_gt
            Deltagare

Så alla Imprezor 08-09 med stora stereon har Blåtand?

Andersson
              Deltagare

Har inte sett det på min.

Limpan
                Deltagare

Japp, det stämmer.

Limpan
                  Deltagare

Har inte sett det på min.

Det är troligtvis för att du inte kopplat in någon mic. Innan man gjort det finns det inga spår av BT-funktionerna.

johan_gt
                    Deltagare

Det är troligtvis för att du inte kopplat in någon mic. Innan man gjort det finns det inga spår av BT-funktionerna.

Finns det någon guide eller liknande där man kopplar in en mic till bilen?
                      Vart köpte du din mick?

JohanNilsson
                      Deltagare

Tjenare Johan,

Välkommen! Jag har en likadan bil som du. Det finns möjlighet att koppla in mobilen via BT. Funktionerna finns i enheten men menyn “Phone” visas endast om du har en mic ansluten. Enheten använder “de vanliga högtalarna”, dvs den tonar ned eventuell musik, perfekt, man missar aldrig ett samtal. Jag har själv installerat mic för en billig peng.

Tror Subaru säljer ett tillbehörskit. Men det är typ en mic och kostar många pengar.
                        Hur händig är du med lödkolven? (du kommer inte att behöva löda i enheten, men du behöver löda på tre stift på sladdarna från micen. )

Om det är av intresse kan jag skriva några rader som en beskrivning.

OK, tackar för svaret. Vad köpte du för mick och kopplade in. Du får gärna posta en beskrivning på hur du gjorde. Jag borde klara av att löda ett par stift då jag är elektroingenjör 🙂

ronnyh
                        Deltagare
                          JohanNilsson
                          Deltagare

Tackar för svaret. Ska kolla runt lite för att hitta någon bra mikrofon. Jag återkommer med lite kommentarer angående installationen när det är klart.

Med vänlig hälsning
                            Johan

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.