SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor B&M Quick Shift

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    AK_Impreza
    Deltagare

är dt värt att byta till en B&M Quick Shift?

länk finns här: http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=47_63&products_id=113

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är sjukligt dyrt för vad det är.

Man ändrar utväxlingen på spaken genom att flytta länkaget längre upp (lyft av damasken så förstår ni vad jag menar), samma sak kan uppnås med vinkelslip och en svets…och 10 minuters arbete.

/J

AK_Impreza
        Deltagare

är det nått du kan göra jerry 😛

Niklas
          Deltagare

Jag betalade 1000kr för min och mer än det tycker jag inte att någon borde betala. Visst växlingarna blir kortare men vi snackar inte om en större turbo, eller frontmonterad IC.

Men sen finns det ju folk som lägger flera tusen på en dump bara för att få den som pyser högst. 😉

EDIT: Man kanske skulle ta och tillverka några QSar själv. Synd man inte har en liten verkstad själv där man kan bocka till metallstången och svetsa på röret.

MickeM
            Deltagare

Men utöver att det gör växlingarna kortare (sträckan man rycker)…
              Gör det något praktiskt bra då? Jag menar… ÄR det skönare att
              växla? Växlar man bättre? Nåt annat skoj/praktiskt med det hela?
              Ökar risken att man missar växlar? Hur många cm är det mellan t.ex.
              ettan och tvåan högst upp (udda fråga jo)?

/MickeM – funderar på skaffa QS…

Niklas
              Deltagare

Den gör kortare slag vid växlingar. Vad det innebär får ni själv tänka er. Min QS gjorde 2, 4 och R märkbart kortare och 1, 2 och 5 lite kortare. Tycker det känns skönt att ha kortare slag och inte ”köra buss”.

Att tänka på är att detta innebär att växlingarna går fortare så syncringarna får jobba snabbare i lådan. Inte alltid bra men om du växlar normalt och bara vill ha en skönare känsla så kan det vara bra.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.