› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › BMW spräckte min front o huv!!
- Detta ämne har 21 svar, 1,388 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
AK_Impreza.
-
FörfattareInlägg
-
21 juli, 2005 kl. 21:04 #8804
Addson
DeltagareIdag va man ute på en liten runda med bilen! Hade vart inne på ÖST 100 och kollat in lite fina bilar och va på väg hem! Låg bakom en BMW på riksväg 222 och såg att hans avgas rör låg o släpa i backen!
Humm tänkte jag vill inte ligga bakom den här skrot högen o körde om!
Men saken e att har man en Impreza så ska ju alla hetsa en så han körde om mig och gick in framför!
Helt plötsligt kommen ett stag flygande och träffade min front och sen upp på huven o sen över bilen!x(
Saken va att hans bil sluta ju fungera så jag fick ju tag i killen som körde o försäkrat och osv så det här bli dyrt för honnom!!!
VARFÖR SKA MAN UT OCH KÖRA MED SÅNT RASSEL FÖR????http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album396/DSCN1032.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album396/DSCN1041.sized.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album396/DSCN1031.sized.jpg21 juli, 2005 kl. 21:26 #99336Patrik.L
DeltagareUSCH! FY FAN!!!! skulle bli skogstokig….
21 juli, 2005 kl. 22:00 #99335daniel83
DeltagareLider med dig.Hoppas det löser sig.
22 juli, 2005 kl. 11:21 #99333thehook
DeltagareGha så trött jag blir… vet hur sunkigt det är att hålla på och reparera bilen efter att någon annan stjärna har klantat sig. Även om han betalar så blir det ju du som måste fixa allt… 🙁 Lider med dig!
Mvh / Krooken
22 juli, 2005 kl. 13:33 #99339jenza
Deltagarestackare ..
jävla onödigt sådant dära..
håller verkligen med dig att sådant skit inte skall visa sig på vägarna..22 juli, 2005 kl. 17:21 #99329ExOrdis
Deltagare”som körde o-försäkrat och osv”:o 😮
Ingen kommentar..
22 juli, 2005 kl. 17:59 #99334rallymarkus
Deltagaredu tog väl dit polisen?
men finns det inte en försäkring av nå slag även för dom som kör oförsäkrat? men de kanske inte gäller om dom är avställda?
22 juli, 2005 kl. 18:35 #99328LegacyLarsa
KeymasterSånt där skit råkade jag ut för, när jag hade legacyn, då var det en nysvensk som körde en oskattad,obes & oförsäkrad bil rakt in i rumpan på min legacy, då gick trafiksäkerhetsfonden in och betalade, men det var ett jäkla shå att få det fixat! tror det tog 2 eller 3 månader att få det helt överstökat!
Så se till att han får BETALA!!!
Polisanmäl honom gärna om han inte gör det, sånt folk ska vi inte ha på vägarna!
/Larsa22 juli, 2005 kl. 20:02 #99341C.Barrow
DeltagareFan vad tråkigt att höra. Aldrig kul om nåt blir sabbat för n pga någon annan. Skillnad om man har sig själv att skylla.
Även om han körde oförsäkrat så får du ersättning. Finns något som heter trafikskadefonden (eller liknande) som du kan dra in ifall han inte vill pynta upp slantarna. Då blir det dyrt för honom. Han får betala dina skador plus böter för att han inte kört försäkrat.
Jag krockade med min moppe för många år sen och då tog vi kontakt med trafikskadefonden (eller vad den nu heter). Slutade med att den andra killen fick betala ungefär 12000:- Moppen var värd 14 ungefär 🙂
Dock alltid tråkigt när sånt händer, för det stäler till en massa problem för en själv. Lackjobb har också en tendens till att ALDRIG bli exakt samma färg som bilen i övrigt.
Hoppas det löser sig fort och relativt smärtfritt för dig!
/Jimmy
25 juli, 2005 kl. 16:58 #99348Babar
DeltagareUsch.. Fan va surt. Hoppas att allt löser sig för dig.
Simon röret ditt fungerar fint btw.
25 juli, 2005 kl. 22:11 #99337Patrik.L
Deltagarefattar inte att folk ska vara såna jävla idioter! samma dag som jag skrev här i tråden att jag själv skulle blivit skogstokig så kom jag körande på e4an i uppsala! ligger bakom en volvo 740 så kommer vi fram till ett rödljus (ligger fortfarande bakom) då får han för sig att han ska spinna så klart! ”TJONG” säger det i min kära kaross! jag blinkar åt han flera gånger men han sticker bara… tog registrerings nummret men hitta inget märke i karossen när jag kom hem så jag hade väl tur… men blir bara så förbannad att dem som inte har råd/vill ha fina bilar ska förstöra för oss som har!
x( x(
25 juli, 2005 kl. 22:22 #99345Addson
Deltagarefattar inte att folk ska vara såna jävla idioter! samma dag som jag skrev här i tråden att jag själv skulle blivit skogstokig så kom jag körande på e4an i uppsala! ligger bakom en volvo 740 så kommer vi fram till ett rödljus (ligger fortfarande bakom) då får han för sig att han ska spinna så klart! ”TJONG” säger det i min kära kaross! jag blinkar åt han flera gånger men han sticker bara… tog registrerings nummret men hitta inget märke i karossen när jag kom hem så jag hade väl tur… men blir bara så förbannad att dem som inte har råd/vill ha fina bilar ska förstöra för oss som har!x( x(
x( Nu lackar vi på allt skrot som åker runt här ute på våra svenska vägar och skapar klubben SAAB ”Skrota aset annars byt” man blir så matt!!
Det verkar iaf rulla på för min del!
Hade den tysk älskade j*veln hemma hos mig i söndags och skerv skade raport + att jag skrev ett kontrakt ned honnom som gick ungefär så här!!
Angående skada på Syz *** på värmdö leden 222 torsdagen den 21/7.
Här med intygar Jag ??????? ?????? att jag själv kommer stå för repartionen på Andreas Franzen bil Syz *** om inte mitt försäkrings bolag gör det!
Ungefär så va det!
Fick hans underskrift och har även vittnen som skrivit under! ”vitten på att det e hans som skrivit på”
Så nu e jag grön iaf så nu ska bilen in snart så fort jag har hört av bolaget!!MVH Mr Clean som kommer håller med info hur det går!!
25 juli, 2005 kl. 22:35 #99338Patrik.L
Deltagareok låter ju bra det iaf! men helst av allt skulle man ju slippa!
26 juli, 2005 kl. 00:33 #99340jenza
Deltagarebra det !
vill veta hur det slutar.. blir nog bra för dej i slutändan
men f-jvla irriterande.4 augusti, 2005 kl. 15:38 #99346Addson
DeltagareTjena framgång nu!!
Fick papperna från trygghannsa idag!! Snabb bil som man har åkte jag till bilskadeservice direkt o besikta skadan och fick tid redan på måndag!:-)
Men Mantorp e ju på lördag;(
Men nu kommer det gå på min försäkring så länge tills det e utrett med Bmw ägaren så får vi se hur dom får ut pengar av honnom!!!
En rätt så nöjd Mr Clean -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.