› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › bobcat eller XP8 ?
- Detta ämne har 6 svar, 915 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2009 kl. 19:10 #5929
Mumin
Deltagareå nu har jag kört slut på klossarna och tänkte inskaffa xp8 men undrar hur det kommer bli men mina borrade och slitsade skivor fram.
köpte skivor + klossar fram från bromsmannen för ett tag sen och blev missnöjd med hållbarheten på klossarna.
så xp8 är ju mer för ban körning men jag kör typ hårt varje dag :+ ’
kör dock ej bana änu. har någon här xp8 med orginal skivor? eller bobcat med orginal så skriv gärna hur ni upplever dem.tack på förhand!
14 september, 2009 kl. 19:28 #76253Koffe
KeymasterJag kör XP8 (+RBF600) med originalskivor. Funkar fint på bana (med gatdäck iaf). Har dock inte kollat efter Kinnekulle, men efter Gelleråsen såg jag inget märkbart slitage. Har dock hört att slitsade skivor ska äta XP8or till frukost…
På gatan funkar de oxå fint, men de har en förmåga att skrika, gnissla och leva om ganska friskt. Men det är ju rejsigt (säger de som vet. Svensson på trottoaren tror nog att det är en Volvo som kommer farandes =)
Tidtagning på allmän väg orkar jag inte ens kommentera…..
//Koffe
14 september, 2009 kl. 19:33 #76254Mumin
Deltagaretack för svar lär ju ringa ner och se vad dom säger.
16 september, 2009 kl. 17:02 #76252tendency
DeltagareKör du inte bana och vill slippa gnisslet – kör på Bobcat. En fin kompromiss. Är ju bara irriterande med gnissel när man använder bilen till vardags, tycker jag.
Imprezan i garaget16 september, 2009 kl. 17:34 #76255Mumin
DeltagareKör du inte bana och vill slippa gnisslet – kör på Bobcat. En fin kompromiss. Är ju bara irriterande med gnissel när man använder bilen till vardags, tycker jag.
Imprezan i garagetjag kör inte bana men köra hårt och älskar köra kurivga vägar.
ringde dom idag och dom sa att det var lungt med mina skivor bara jag inte kör hård ban körning då kan dom spricka.
blir nog xp8 😮
18 september, 2009 kl. 17:10 #76257AndreS
DeltagareVäldigt väldigt stor skillnad mellan ”hård gatkörning” och bankörning. Om du nu inte ligger i 170km/h och bromsar ner till ~40 km/h en gång per minut inkl en massa mindre kraftiga inbromsningar däremellan. Trodde inte jag skulle bry mig om tjutet av xp8 men det låter mycket värre än jag trodde och är irriterande.
Att mina xp8 höll 300 mil (inkl 2 bandagar) hör väl inte hit men har lite svårt för dom efter det.21 september, 2009 kl. 16:53 #76256Mumin
Deltagaresant. men blev xp8 iaf 😛
kalle har det på sin sti han har kört några banor och hållit kanon.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.