Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    jon
    Deltagare

Vad skulle ni rekomendera, http://www.takakaira.co.jp/asp/template.asp?id=857&cat=1&prodID=STtPqQqlnMokrNm utan skärmbreddning eller http://www.wrc.gr.jp/launsport/int/pic.html med skärmbreddning, vad blir konsekvenserna vad det galler matchning med hjul och hjulhus bredd?
      Kommer köpa nya hjul men som det ser ut sa breddar det kittet en hel del, måste jag på med spacers och vad innebär det för funktionaliteten?
      Kan det räcka med ett par ordentliga sulor för att få det att matcha?

JON

Niklas
      Deltagare

Om jag får välja hade jag självklart valt den MED skärmbreddning för den karossen är unikare och tuffare. Men det innebär som du säger problem med hjulen som hamnar långt in i hjulhusen orginal. Därför behöver du få ut dem och om spacers är så himla bra vet jag inte. Har hört lite negativt om sånt men jag överlåter till experterna.

SecretAgentMan
        Deltagare

Att fippla med spårvidden ger skumma effekter på väghållningen (styrningen blir lidande, ingenjörerna på Subaru har räknat ett par timmar på framvagnen)…är det mera go än show skulle jag kanske tänka till ett par ggr extra innan.

Be någon riktigt kompetent kille mäta och räkna på det först (”fuling” på rejsa.nu är en sådan).

Naturligtvis beror det på hur mycket man flyttar ut hjulet, skall det vara estetiskt kan det ju teoretiskt bli lika mycket som det breddar…och det kan bli en hel del det.

Men till att börja med – spacers är FEL, använd fälgar med rätt mått istället, räkna på bredd och offset så går det att få till det utan spacers.

/J

Honkster555
          Deltagare

jons bil kommer defintivt att vara mer go än show. Trots att han kommer att köra ett fett bodykit så kommer stora prion ligga på effekt och väghållning.

Bilen i dagsläget är lätt god för 400hk och bättre väghållning och helbur är på g!

Ett utseende som matchar 400hp+ är väl en självklarhet!:P

SecretAgentMan
            Deltagare

Nu var ju mitt svar allvarligt menat, och inte en antydan att det skulle vara mera show än go. 🙂
              Jag tycker det är kul som fasen med lite satsningar här och var, tro inget annat.

Men be någon händig räkna på det innan det breddas spårvidd, det asballa rallykittet kan ju sluta med att vägegenskaperna blir lidande, eller att man inte får till det estetiskt med hjulen långt in. 🙂

Men min röst ligger på den svarta, varför vet jag inte, den har bara en för överelak ”stance”. 😀

/J

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.