SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bortmontering av kolkanister

• Detta ämne har 12 svar, 1,856 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Gyver.
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

/David

GT99
      Deltagare

Slangen i mitten går till tankventilationen vid torpedäggen den smala på vänstra sidan går till ventilen bakom insuget den pluggar du bara.
        Den högra går till insugsslangen och vidare till ett t-kors från insuget till högra stötdämpartornet, där byter du ut t-korset mot en rak koppling.

Gyver
        Deltagare

Jag har 2 slangar som går från kolkanistern:

GT99
          Deltagare

Ok min hade en tredje men då går den grövre till torpedväggen och den mindre till ventilen så plugga den och fytta upp backventilen till torpedväggen.

Gyver
            Deltagare

Slangen i mitten går till tankventilationen vid torpedäggen den smala på vänstra sidan går till ventilen bakom insuget den pluggar du bara.
              Den högra går till insugsslangen och vidare till ett t-kors från insuget till högra stötdämpartornet, där byter du ut t-korset mot en rak koppling.

Hmm okej. 🙂

GT99
              Deltagare

Om du pluggar slangen nere vid kolkanistern behöver du inte plugga den vid insuget om du inte vill skruva bort ventilen då pluggar du nippeln på insuget.
                Provade aldrig själv att ta bort ventilen helt då jag misstänker att den då ger en felkod.

Gyver
                Deltagare

/David

Gyver
                  Deltagare

hggg

GT99
                    Deltagare

Precis och följer du röret ser du att antingen pluggar du nere vid kanistern eller nippeln på insuget.

GT99
                      Deltagare

Vid vaccum öppnar ventilen och bensinångorna i kanistern sugs ut i insuget.
                        Detta har bara att göra med miljötänk istället för att ångorna går ut i luften förs de istället tillbaka till insuget. Vet ej om det genererar någon felkod om du skruvar bort ventilen helt så låt den sitta kvar men koppla bort slangarna så kommer inget att påverkas utom ditt samvete som miljö vandal 😀

Gyver
                        Deltagare

rtrrt

Kvarnis
                          Deltagare

Bara att plugga skitenn, den är ju mnest bara i vägen alla fall 😉 😀

Inte för än jag någonsin gjort något sånt hemskt miljöbrott 😉

Gyver
                            Deltagare

Bara att plugga skitenn, den är ju mnest bara i vägen alla fall 😉 😀

Inte för än jag någonsin gjort något sånt hemskt miljöbrott 😉

Hahah, nej såklart;)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.