SSC Allmänt snack Allmänt småprat böter fortkörning

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

>Har beställt en liten skylt.. Skall komma i morgon..

Menar du en liten skylt som inte är från VV? Då kan du räkna med att få ytterligare 400kr i böter nästa gång dina ”kompisar” i blått stannar dig för att dryga ut kaffekassan.

Om du inte har en skylt godkänd av VV räknas det som om du INTE har någon regskylt alls.

Niklas
      Deltagare

>Har beställt en liten skylt.. Skall komma i morgon..

Menar du en liten skylt som inte är från VV? Då kan du räkna med att få ytterligare 400kr i böter nästa gång dina ”kompisar” i blått stannar dig för att dryga ut kaffekassan.

Om du inte har en skylt godkänd av VV räknas det som om du INTE har någon regskylt alls.

Mange
        Deltagare

Varför inte bara sätta på den vanliga skylten.. Det är ju inte så att den stör.

/Mange

Mange
          Deltagare

Varför inte bara sätta på den vanliga skylten.. Det är ju inte så att den stör.

/Mange

Niklas
            Deltagare

Ett bra sätt för att ”bli av med” den stora skylten är att ta bort den från den vanliga platsen och fästa den på ”ovansidan av läppen” så som bland annat Jerry och Szanto kör. Reglerna säger att skylten skall sitta på UTSIDAN av bilen och skall vara synlig 15m framför 1m (eller om det var 2m) upp.

För mig går detta bort för där har jag satt en vacker Prodrive dekal! 😉

Niklas
              Deltagare

Ett bra sätt för att ”bli av med” den stora skylten är att ta bort den från den vanliga platsen och fästa den på ”ovansidan av läppen” så som bland annat Jerry och Szanto kör. Reglerna säger att skylten skall sitta på UTSIDAN av bilen och skall vara synlig 15m framför 1m (eller om det var 2m) upp.

För mig går detta bort för där har jag satt en vacker Prodrive dekal! 😉

X3000
                Deltagare

>Menar du en liten skylt som inte är från VV? Då kan du räkna
                  >med att få ytterligare 400kr i böter nästa gång dina
                  >”kompisar” i blått stannar dig för att dryga ut kaffekassan.
                  >
                  >Om du inte har en skylt godkänd av VV räknas det som om du
                  >INTE har någon regskylt alls.

Ja det är icke godkänd skylt.. Tycker att den vanliga skylten är för stor å klumpig.. Vet mkt väl att det kan bli böter nästa gång.. Har kört i över 2 år med en hemmagjord ( Med reflexfilm så den ser riktigt bra ut) på min andra bil.. (En gul Omega 3000 som har blickarna på sig då jag har blitt stoppad ett flertal ggr å fått ombesiktning för tex heltonade rutor runt om).. Men ej för skylten..
                  Den nya som jag förhoppningsvis kommer idag ser nästan exakt ut som en liten vägverket skylt.. Den har Datumstämpel å chassinr å vägverkets logga ibakgrunden.. 🙂

X3000
                  Deltagare

>Menar du en liten skylt som inte är från VV? Då kan du räkna
                    >med att få ytterligare 400kr i böter nästa gång dina
                    >”kompisar” i blått stannar dig för att dryga ut kaffekassan.
                    >
                    >Om du inte har en skylt godkänd av VV räknas det som om du
                    >INTE har någon regskylt alls.

Ja det är icke godkänd skylt.. Tycker att den vanliga skylten är för stor å klumpig.. Vet mkt väl att det kan bli böter nästa gång.. Har kört i över 2 år med en hemmagjord ( Med reflexfilm så den ser riktigt bra ut) på min andra bil.. (En gul Omega 3000 som har blickarna på sig då jag har blitt stoppad ett flertal ggr å fått ombesiktning för tex heltonade rutor runt om).. Men ej för skylten..
                    Den nya som jag förhoppningsvis kommer idag ser nästan exakt ut som en liten vägverket skylt.. Den har Datumstämpel å chassinr å vägverkets logga ibakgrunden.. 🙂

Niklas
                    Deltagare

Kan du fixa en sån åt mig också? 😉

Niklas
                      Deltagare

Kan du fixa en sån åt mig också? 😉

X3000
                        Deltagare

Jo visst skulle jag kunna d.. Men den är fortfarande inte laglig 😉 Nog lättare om du pratar med dom själv.. Ring skylt & text i Trollhättan.. 0520-37790
                          Lr kolla deras hemsida som inte säger så mkt iofs.. Ringde dom nu å jag kunde hämta skylten idag 🙂 http://www.skyltotext.se

Ps. Hur f-n kan det snöa så mkt som d gör nu.. Det skall ju vara sommar nu x( ;( Ds.

X3000
                          Deltagare

Jo visst skulle jag kunna d.. Men den är fortfarande inte laglig 😉 Nog lättare om du pratar med dom själv.. Ring skylt & text i Trollhättan.. 0520-37790
                            Lr kolla deras hemsida som inte säger så mkt iofs.. Ringde dom nu å jag kunde hämta skylten idag 🙂 http://www.skyltotext.se

Ps. Hur f-n kan det snöa så mkt som d gör nu.. Det skall ju vara sommar nu x( ;( Ds.

Grusdraparn
                            Deltagare

Vaaa? Har ni snö? Nuuu? Va f-n, jag ska ju precis sätta mig i bilen å åka dit. Hade ju tänkt mig en skön hojåkarhelg.x(

Grusdraparn
                              Deltagare

Vaaa? Har ni snö? Nuuu? Va f-n, jag ska ju precis sätta mig i bilen å åka dit. Hade ju tänkt mig en skön hojåkarhelg.x(

Janne248
                                Deltagare

Finns skyltar här med:

http://www.regskyltar.com/

Vet dok inte om dom har VV logga.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.