SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning bra dämpare till vettigt pris?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    johan84a
    Deltagare

inget som vet nåt bra eller kan söka upp nåt matnyttigt för jag lyckades inte hitta det…men jag är ju rätt kass oxå 🙂 hehe..

Mvh Johan

ExOrdis
      Deltagare

Endast begagnade grejjor i det prisläget.
        Jag hade flyt och fick tag på kompletta Prodrive/Bilstein ben från en Rallykärra med Eibach fjädrar och STi topplagringar för 10K.
        Bara att skruva dit och göra hjulinställning efteråt. Jag tror dessa kommer hålla ett tag till… 😉
        Kika med rallyfolket är mitt tips.

Yaskin
        Deltagare

Ställbara gula koni är inte särskilt svårt att montera, tror man att man klarar av att byta dämpare, så klarar man oxå att kapa av originalbenen och göra de små moddar som krävs.

Kör själv med koni och är mycket nöjd, då har jag iofs kört med tomma original ett tag…:o 😀

Manor
          Deltagare

…jag hörde en fågel som viskade i mitt öra att en uppsättning Leda eventuella kommer att vara till salu snart ;). Dock blir det ett dyrare pris än 7000:-.

Den eventuella säljaren får själv ge sig till känna om ”fågelvisket” stämde.

mvh Mats N

johan84a
            Deltagare

hej!

jag behöver byta dämpare på min impreza GT-00:a och vill ha nåt lite bättre än original.

finns det några bra dämpare för priser kring ca 5-7000:-
              det fanna ju gula koni ställbara för lite över 7k men då behöver man väl modifiera original benen?? är det svårt och blir resultatet bra isåfall?

har sökt som en tok här på forumet men har inte hittat sådär jätte mycket nyttigt, bara att man ska köpa coilovers istället osv ..men det har jag inte råd med just nu..tyvärr..:-(

så tips om vad för dämpare jag skall inhandla är mycket välkommet och vart man kan köpa dom.. har letat efter bilsteindämpare men har inte hittat några till imprezan..bara till legacy..

Mvh Johan

johan84a
              Deltagare

Endast begagnade grejjor i det prisläget.Jag hade flyt och fick tag på kompletta Prodrive/Bilstein ben från en Rallykärra med Eibach fjädrar och STi topplagringar för 10K. Bara att skruva dit och göra hjulinställning efteråt. Jag tror dessa kommer hålla ett tag till… ;)Kika med rallyfolket är mitt tips.

okej..du vet ingen bra sida man kan kika in på och se om man hittar något bra å köpa?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.