› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bra ersättare till Potenza RE070 / Köpa OZ WRC fälgar, …
- Detta ämne har 8 svar, 1,247 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
Fisherman.
-
FörfattareInlägg
-
21 februari, 2005 kl. 18:05 #5383
Fisherman
DeltagareHejsan grabbar!
Jag hade tänkt att köpa nya sommarhjul till min STi -04 PSE men jag vet inte vad jag ska ha för däck. Det satt ju RE070 på den när jag köpte den och jag tycker att dom var grymt bra, både greppet och responsen. Problemet är att jag vill köpa 18″are och då behöver jag ju andra däck. Vad ska man köpa som är likvärdiga att köra med. Blir det stor skillnad med typ eagle f1, s03, pilot sport2 eller ska man köpa R-däck? Såg att Blocken hade köpt Toyo 888:or, hur funkar dom på vanlig väg? Kör inte på bana (ännu i allafall) utan vill bara ha den goa känskan som RE070:orna ger på kurviga småvägar.
Fråga två: var köper man 18″ OZ WRC fälgar? bor i Gbg.
Jag har leta här på forumet men inte hittat något.
21 februari, 2005 kl. 18:38 #72337Blocken
Deltagare>är likvärdiga att köra med. Blir det stor skillnad med typ
>eagle f1, s03, pilot sport2 eller ska man köpa R-däck? Såg att
>Blocken hade köpt Toyo 888:or, hur funkar dom på vanlig väg?Eagle F1, S03, PilotSport2… är inte lika vassa som dina originalmonterade Bridgestone RE070.
Toyo 888 funkar finfint på vanliga vägar. Jag körde 1300 mil på mina, både på torrt och blött. Supernöjd! 🙂
Lycka till!
Mvh Blocken
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
22 februari, 2005 kl. 21:02 #72340Fisherman
DeltagareHar kollat med Bekö bil (subaru återförsäljare i gbg) och dom tar in OZ WRC 18″ fälgen så nu är det löst. Tyvärr så känns priset, ca 4300st, lite saftigt. Överväger nu Rota Tarmc II i stället. 1995st är ju lite trevligare så jag får se.
Däcken är jag fortfarane osäker på vad jag ska ha. Är rädd att jag blir besvíken om jag köper ”vanliga” hi-sport däck.
Toyo R888 verkar ju väldigt trevliga men Wheelbase verkar inte ta in dom i 225/40 18″ Någon som har några erfarenheter av Proxes RA-1? Dom verkar ju vara lite mer gatanpassade och tas in i rätt dimension.Någon som vet några andra däck som liknar RE070:orna?
22 februari, 2005 kl. 21:36 #72339pannan
DeltagareVisst kan O.Z fälgen kännas dyr om man jämför med Rota. Men man får vad man betalar för också 🙂 O.Z är grymt bra fälgar.
Det finns ett Toyo däck som är ungefär som det Bridgestonedäck du har. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette. Brukar vara lite billigare också jämte Bridgestone.
22 februari, 2005 kl. 22:06 #72341Fisherman
DeltagareAtt OZ fälgarna är bra är det väl ingen tvekan om. Rota fälgarna har jag däremot ingen uppfattning om hur dom är. Det ända jag vet så är det att dom nästan ser identiska ut och priset men OZ ligger nog nära till hands trots allt.
Låter intresant med toyo däcket, vill som sagt ha det lilla extra som RE070 ger i känsla och grepp. Jag kör inte så många mil så den kortare livslängden tar jag gärna, lika så även vattenplaningsrisken dom få dagar det regnar så mycket.
Får leta vidare…12 april, 2005 kl. 23:02 #72338Blocken
DeltagareHur har det gått, Fisherman?
Mvh Blocken
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
13 april, 2005 kl. 21:46 #72342Fisherman
DeltagareBra, dåligt, bra igen;)
Återkommer inom kort.14 april, 2005 kl. 06:30 #72336Perra
DeltagareOm du inte har köpt fälgar så har du en uppsättning här:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=7133&mesg_id=7133&page=🙂
/P
16 april, 2005 kl. 01:41 #72343Fisherman
DeltagareÄNTLIGEN!!!
Nu har man äntligen fått på dom nya sommarsulorna, så här blev det.
Köpte TOYO PROXES R888 225/40-18″ på wheelbase. Martin där är en klippa. 🙂
Försökte beställa OZ P-WRC1 18″ på Bekö bil, efter fyra veckor ”kommer dom på” att dom inte kunde leverera fälgarna. Jättetrevligt med snabba besked. x( ;( x(
Efter det mailade jag direkt till Prodrive, där var det inga som helst problem alls att beställa. Nick och Sue där är väldigt hjälpsamma, tveka inte att maila och fråga!
Efter lite frågor om betalningen och hjulmuttrar och så skickades fälgarna med DHL flygfrakt.
Två dagars leveranstid till min dörr!!!
Blev mycket billigare dessutom… 🙂 🙂 🙂Har bara hunnit köra ca 10mil med dom men än så länge är jag supernöjd!!!
Fälgarna ser ännu bättre ut live på bilen och vilket grymt grepp det är i däcken, trodde inte att skulle var så bra grepp!!! 😮
Dom bullrar inte så jättemycket heller, bara lite resonansljud vid vissa hastigheer. Låter ungefär som dubbarna i dubbdäcken.Så härligt att vintern äntligen är slut.
Mvh Fisherman
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.