SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor bra grenrör?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2400
    nisse
    Deltagare

      ni som kan detta med grenrör, vad tror ni om det här?
      http://www.dsign.itc.se/nextgenracing.se/www/produktlong.asp?ID=5213
      bra pris i alla fall!

      #51752
      Henke
      Deltagare

        Kollade på den när du nämde den igår…
        Ser ju riktigt najs ut!

        / Henke

        #51743
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Med standardturbon skulle jag inte ens överväga det, engelsmännen har ett kalasytttryck som sammanfattar trimning på ett bra sätt ”the law of diminishing returns”. 😉

          Vissa saker kostar mer än de smakar, etc.

          Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Mappning -> turbo & mappning igen -> IC & mappning igen -> etc…

          Grenrör ligger långt ned på listan. 😀

          /J

          #51745
          Janne248
          Deltagare

            >En fråga…vad vinner man på ett grenrör liknande de ovan
            >beskrivna?

            Man lär ju iaf vinna att det blänker gott där under, eller ser snyggt ut om det är lindat! 😀 😀 Men det är väl allt också! Iaf innan man gjort ”allt” annat! (enl. SAMs lista)

            #51748
            dlehtihet
            Deltagare

              >Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Bromsar -> Mappning
              >-> grundläggande väghållning -> Däck -> Förarkurs -> Turbo &
              >Mappning -> Lite mer väghållning, ev ännu bättre bromsar -> IC
              >& Mappning -> Växellåda -> Avancerad förarutbildning ->
              >Upptäcka att kraften antagligen räcker och satsa massor på
              >väghållningen -> Grenrör & mappning -> Shortblock, Turbo &
              >Mappning -> ???
              >
              >Sen behövs det lite annat smått å gott för att det ska bli
              >bra…

              Nitro?? 😉

              #51750
              Kvarnis
              Deltagare

                >
                >Skaffar man GT-spec/gruppe-s/hks/osv och coatar det på in och
                >utsida så ska man inte förlora något i spoolup, säger dom som
                >säger att dom vet;)
                >
                >/Ola

                Skulle inte cota ett grenrör på insidan !!!!!!!!
                Det är inte värt att riskera turbon för att rören ska behålla lite mer värme räker mer än väl at linda/cota på utsidan !!

                #51751
                Kvarnis
                Deltagare

                  >Som mamma sa när man var liten, ”Lite skit rensar turbon”
                  >eller om det var magen? 😉
                  >
                  >Tror du att det kan bli ett problem, firman i usa, Charged
                  >performace eller nåt sånt, verkar ha sålt massor av sånna. Och
                  >det till folk med så ömtåliga turbos som td04’an:D
                  >
                  >
                  >/Ola

                  Mushíbushi snurror är ena tåliga j-vlar 😀

                  Men tänk själv när en färgflagna lossnar å flyget in i impellern som håller ~150.000 rpm, då behövs inte så mycket för att skador ska uppstå 🙁

                  #51744
                  Dawn
                  Deltagare

                    Kanske snart dags för ett gruppköp på grenrör oxå?
                    Jag vill köpa mycket grejer. 😛

                    #51746
                    Manor
                    Deltagare

                      En fråga…vad vinner man på ett grenrör liknande de ovan beskrivna? Är det bara de med större turbo och ommappade bilar som tjänar något på det, eller kan även en originalare bli nöjd(are)?

                      mvh Mats N

                      #51747
                      Manor
                      Deltagare

                        >Bygger på din lista lite;)
                        >
                        >Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Bromsar -> Mappning
                        >-> grundläggande väghållning -> Däck -> Förarkurs -> Turbo &
                        >Mappning -> Lite mer väghållning, ev ännu bättre bromsar -> IC
                        >& Mappning -> Växellåda -> Avancerad förarutbildning ->
                        >Upptäcka att kraften antagligen räcker och satsa massor på
                        >väghållningen -> Grenrör & mappning -> Shortblock, Turbo &
                        >Mappning -> ???
                        >
                        >Sen behövs det lite annat smått å gott för att det ska bli
                        >bra…
                        >
                        >/Ola

                        ***ASGARV** Ola !!!
                        …jag tror mig förstå att grenrör möjligtvis kommer före byte av husvagn…men inte innan dess :D.

                        mvh Mats N

                        #51749
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          4-1 GT-spec ~ Samma som Gruppe-s/Hks

                          Funkar bra from 4K>
                          Bör mappas om för att få optimal verkan

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.