› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › bra grenrör?
- Detta ämne har 10 svar, 1,139 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2004 kl. 21:49 #2400
nisse
Deltagareni som kan detta med grenrör, vad tror ni om det här?
http://www.dsign.itc.se/nextgenracing.se/www/produktlong.asp?ID=5213
bra pris i alla fall!3 februari, 2004 kl. 22:03 #51752Henke
DeltagareKollade på den när du nämde den igår…
Ser ju riktigt najs ut!/ Henke
4 februari, 2004 kl. 07:58 #51743SecretAgentMan
DeltagareMed standardturbon skulle jag inte ens överväga det, engelsmännen har ett kalasytttryck som sammanfattar trimning på ett bra sätt ”the law of diminishing returns”. 😉
Vissa saker kostar mer än de smakar, etc.
Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Mappning -> turbo & mappning igen -> IC & mappning igen -> etc…
Grenrör ligger långt ned på listan. 😀
/J
4 februari, 2004 kl. 09:10 #51745Janne248
Deltagare>En fråga…vad vinner man på ett grenrör liknande de ovan
>beskrivna?Man lär ju iaf vinna att det blänker gott där under, eller ser snyggt ut om det är lindat! 😀 😀 Men det är väl allt också! Iaf innan man gjort ”allt” annat! (enl. SAMs lista)
4 februari, 2004 kl. 11:36 #51748dlehtihet
Deltagare>Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Bromsar -> Mappning
>-> grundläggande väghållning -> Däck -> Förarkurs -> Turbo &
>Mappning -> Lite mer väghållning, ev ännu bättre bromsar -> IC
>& Mappning -> Växellåda -> Avancerad förarutbildning ->
>Upptäcka att kraften antagligen räcker och satsa massor på
>väghållningen -> Grenrör & mappning -> Shortblock, Turbo &
>Mappning -> ???
>
>Sen behövs det lite annat smått å gott för att det ska bli
>bra…Nitro?? 😉
5 februari, 2004 kl. 06:29 #51750Kvarnis
Deltagare>
>Skaffar man GT-spec/gruppe-s/hks/osv och coatar det på in och
>utsida så ska man inte förlora något i spoolup, säger dom som
>säger att dom vet;)
>
>/OlaSkulle inte cota ett grenrör på insidan !!!!!!!!
Det är inte värt att riskera turbon för att rören ska behålla lite mer värme räker mer än väl at linda/cota på utsidan !!5 februari, 2004 kl. 10:13 #51751Kvarnis
Deltagare>Som mamma sa när man var liten, ”Lite skit rensar turbon”
>eller om det var magen? 😉
>
>Tror du att det kan bli ett problem, firman i usa, Charged
>performace eller nåt sånt, verkar ha sålt massor av sånna. Och
>det till folk med så ömtåliga turbos som td04’an:D
>
>
>/OlaMushíbushi snurror är ena tåliga j-vlar 😀
Men tänk själv när en färgflagna lossnar å flyget in i impellern som håller ~150.000 rpm, då behövs inte så mycket för att skador ska uppstå 🙁
5 februari, 2004 kl. 18:20 #51744Dawn
DeltagareKanske snart dags för ett gruppköp på grenrör oxå?
Jag vill köpa mycket grejer. 😛19 december, 2005 kl. 06:19 #51746Manor
DeltagareEn fråga…vad vinner man på ett grenrör liknande de ovan beskrivna? Är det bara de med större turbo och ommappade bilar som tjänar något på det, eller kan även en originalare bli nöjd(are)?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51747Manor
Deltagare>Bygger på din lista lite;)
>
>Avgassystem -> Dawes (eller liknande) -> Bromsar -> Mappning
>-> grundläggande väghållning -> Däck -> Förarkurs -> Turbo &
>Mappning -> Lite mer väghållning, ev ännu bättre bromsar -> IC
>& Mappning -> Växellåda -> Avancerad förarutbildning ->
>Upptäcka att kraften antagligen räcker och satsa massor på
>väghållningen -> Grenrör & mappning -> Shortblock, Turbo &
>Mappning -> ???
>
>Sen behövs det lite annat smått å gott för att det ska bli
>bra…
>
>/Ola***ASGARV** Ola !!!
…jag tror mig förstå att grenrör möjligtvis kommer före byte av husvagn…men inte innan dess :D.mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51749Kvarnis
Deltagare4-1 GT-spec ~ Samma som Gruppe-s/Hks
Funkar bra from 4K>
Bör mappas om för att få optimal verkan -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.