› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Bra lackerare/plåtverkstad i Stockholm?
- Detta ämne har 13 svar, 2,455 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av
TypeR.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2013 kl. 08:17 #30325
Gyver
DeltagareHej!
Någon som har erfarenhet av en bra lackfirma/plåtis i stor-stockholm?:)
Tänkte kolla priser för rostlagning och hellack.Mvh
30 april, 2013 kl. 16:22 #255970Gyver
DeltagareSvängde förbi Högdalens bilskadecenter idag iallafall och väntar på offert:) Blir billigare om man låter det kapas upp i hjulhusen istället för att kunna montera abw-breddare än att betala för plåtjobbet för att få allt att bli som original. Tåls att tänkas på… 🙂
30 april, 2013 kl. 16:24 #255978csjovold
DeltagareHar breddare om det skulle vara intressant. Dock inte ABW, men är gjorda för GC8 iaf.
30 april, 2013 kl. 17:53 #255971Gyver
DeltagareFår man fråga vad du fick för pris och om monteringen isf ingick?
Jag skulle få pris nästa vecka, uppdaterar i tråden då.
30 april, 2013 kl. 17:55 #255972Gyver
DeltagareHar breddare om det skulle vara intressant. Dock inte ABW, men är gjorda för GC8 iaf.
Det blir nog abw om det väl ska breddas dock. Tack ändå 🙂
30 april, 2013 kl. 17:57 #255966TomK
DeltagareDet blir nog abw om det väl ska breddas dock. Tack ändå 🙂
Bredda!! 😀
30 april, 2013 kl. 18:30 #255973Gyver
DeltagareHeheh 😛 Känns oundvikligt 😉 Men det blir kanske efter att sommaren är över.
30 april, 2013 kl. 18:46 #255967TomK
DeltagareDet är sjukt fett, men det blir också förbannat dyrt med plåtjobb, breddarna, nya fälgar och däck :/ borde ju typ landa på runt 30 papp minus det man får för gamla fälgarna. Det får man ju en komplett sti-drivlina för alternativt en byggd smidd motor.
Det gäller att prioritera! 🙂
30 april, 2013 kl. 18:49 #255974Gyver
DeltagareDet är sjukt fett, men det blir också förbannat dyrt med plåtjobb, breddarna, nya fälgar och däck :/ borde ju typ landa på runt 30 papp minus det man får för gamla fälgarna. Det får man ju en komplett sti-drivlina för alternativt en byggd smidd motor.
Mjo, men jag vill inte ha mer än typ 380hk i slutändan på min gatbil. Och det håller min låda för, och jag gillar utväxlingen och de täta steg jag har. Motorn min pallar ju 450hk så nästa steg för mig är värre bromsar och fixa lite smårost runt bakskärmarna som börjar visa lite bubblande under lacken.
30 april, 2013 kl. 18:52 #255968TomK
DeltagareMjo, men jag vill inte ha mer än typ 380hk i slutändan på min gatbil. Och det håller min låda för, och jag gillar utväxlingen och de täta steg jag har. Motorn min pallar ju 450hk så nästa steg för mig är värre bromsar och fixa lite smårost runt bakskärmarna som börjar visa lite bubblande under lacken.
Precis! Rost/bubbel = KAPA!! = BREDDA!! 🙂
30 april, 2013 kl. 19:07 #255975Gyver
DeltagarePrecis! Rost/bubbel = KAPA!! = BREDDA!! 🙂
Hahaha!! Fan va du e på! 😀 Känner du dig ensam med dina breddare Tom? 😀 Jodå, klart det skall breddas. Det bestämde jag för längesen, frågan är bara när 🙂
30 april, 2013 kl. 19:17 #255969TomK
DeltagareHahaha… Nää då är nog vinet!….. Skål……
Klar du ska satsa på breddare när du endå ska fixa hjulhusen.
Blir så mycket fetare speciellt på en gc8 då abw breddarna är så mycket bredare1 maj, 2013 kl. 06:52 #255976Gyver
DeltagareHahaha… Nää då är nog vinet!….. Skål……
Klar du ska satsa på breddare när du endå ska fixa hjulhusen.
Blir så mycket fetare speciellt på en gc8 då abw breddarna är så mycket bredareJupp, jag är riktigt nöjd också med att jag har 4-dörrars eftersom jag tycker att abw-breddarna passar bäst på det. Hade det varit 2-dörrars så hade ju nåt 22b eller wrc-kit varit mer lämpligt anser jag, det hade kostat en hel del mer också.
1 maj, 2013 kl. 09:08 #255977TypeR
Deltagare22b kit with complete respray is around 4k English, love the abw arches on a classic something I’ve seriously looked at even though I have no rust d—0.o—b
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.