Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Tjena,
      Var ute å tvättade vita GT:n på infarten i helgen för temperaturen smög ett par pinnhål över nollan så jag tog chansen.
      Men biljevelen blir fan inte ren hur mycket jag än gnuggar.
      Svarta sträck på huven å en äcklig film på sidorna.
      Förmodligen så är det svårt att få effekt när det e så jevla kallt ute iofs. Å jag lägger inte min själ i det under vintertid direkt av förklarliga skäl men snart e sommaren här å lackrenovering känns inte helt otippat längre.

Men är det någon som har tips på tvättmedel som tar bort det mesta?
      Å som man inte måste typ åka till Thailand å köpa för det är olagligt i Europa typ.

Körde dagen till ära med någe turtle skit med vax i.

Tack å bock!

thorlake
      Deltagare

Tjena,
        Var ute å tvättade vita GT:n på infarten i helgen för temperaturen smög ett par pinnhål över nollan så jag tog chansen.
        Men biljevelen blir fan inte ren hur mycket jag än gnuggar.
        Svarta sträck på huven å en äcklig film på sidorna.
        Förmodligen så är det svårt att få effekt när det e så jevla kallt ute iofs. Å jag lägger inte min själ i det under vintertid direkt av förklarliga skäl men snart e sommaren här å lackrenovering känns inte helt otippat längre.

Men är det någon som har tips på tvättmedel som tar bort det mesta?
        Å som man inte måste typ åka till Thailand å köpa för det är olagligt i Europa typ.

Körde dagen till ära med någe turtle skit med vax i.

Tack å bock!

Klasagasa
        Deltagare

Prickbort, ett typ av avfettningsmedel. Finns på Statoil vet jag. Skulle dock bara använda det på de mest utsatta ställena samt Volvo 745. Rent blir det och förmodligen åker vax och lack med av bara farten… 😉 Men det är bra!

Klasagasa
          Deltagare

Prickbort, ett typ av avfettningsmedel. Finns på Statoil vet jag. Skulle dock bara använda det på de mest utsatta ställena samt Volvo 745. Rent blir det och förmodligen åker vax och lack med av bara farten… 😉 Men det är bra!

Manor
            Deltagare

Tyvärr så räcker det inte att tvätta bara med schampo och vatten på vintern. Det blir till att handla avfettningsmedel, eller liknande. Detta är ju inte kalas för miljön, så det blir även till att boka tid i en tvätthall också (typ OK:s GDS-hall).

Bästa schampot som jag har använt är Meguiars New Tech, det kostar en slant men är väldigt drygt och luktar godis. På andraplats så kommer Turtel Zip, av de schampon som jag har testat. Sämst var tyvärr Hagmans som jag hade hoppats en del på då deras vax är riktigt ok.

Lycka till vid nästa tvätt :-).

Manor
              Deltagare

Tyvärr så räcker det inte att tvätta bara med schampo och vatten på vintern. Det blir till att handla avfettningsmedel, eller liknande. Detta är ju inte kalas för miljön, så det blir även till att boka tid i en tvätthall också (typ OK:s GDS-hall).

Bästa schampot som jag har använt är Meguiars New Tech, det kostar en slant men är väldigt drygt och luktar godis. På andraplats så kommer Turtel Zip, av de schampon som jag har testat. Sämst var tyvärr Hagmans som jag hade hoppats en del på då deras vax är riktigt ok.

Lycka till vid nästa tvätt :-).

Palm
                Deltagare

Sonax har en bra variant som funkar nästan som prickbort, heter power wash som funkar bra.

http://sonax.se/s605300.html

Köper du i helkartong av maria! Det går åt nästan en flaska per gång du tvättar om du är nog 😉

thorlake
                  Deltagare

Ja det fanns ju en del å kika på. Tackar!
                    Tvätta bil väder nästan varje dag nu ju.

Låter som om det kan bli lite dyrt i helkartong där Palmen. 🙂

Palm
                    Deltagare

Nä de är du det blir rätt pris på grejerna när man handlar “bulk” :), de är nog 12st i en låda. Dela men någon annan på orten vet ja.

I övrig rekomenderar jag lahegas produkter till bilvård men just detta är sonaxen bra på tycker jag.

MariaimprezaGT
                      Deltagare

jag kör med lahega på min bil uteslutande.. sprayar på V4000 tar nåt starkare på utsatta områden.. plcokar fram högtrycken… sprayar på fälgarna (NO1 nr 46 lahega såklart 🙂 ), låter de verka ca 3 minuter till.. spolar av bil å fälgar. Sen sprayar jag på carsoft velvet, ett schampo, låter de verka i 5 minuter, sprayar av bilen. Om jag är riktigt lat lägger jag på ett medel som bryter ytspänningen på vattnet å därmed får jag en torr bil på 5-10 minuter. Ägnar ca 15-20 minuter åt att tvätta min bil, utan att nudda den, utan att bli blöt.. å får en HELT ren bil. Min bil är ändå vit så ser ju verkligen om de skulle bli kvar nåt damm eller nåt..

Manuel har köpt detta av mig, ni kan även fråga honom hur det funkar =)

avfettningen å schampot kostar ca 200 kr per flaska, kan spädas upp till 200 ggr resp 80 ggr, är 5liter i varje flaska. Wheelcleanern kostar ca 90 kr för upp till 25 liter!

Bra skit för pengarna anser jag!

Maria

Audi is teh ####!!

alrik
                        Deltagare

avfettningen å schampot kostar ca 200 kr per flaska, kan spädas upp till 200 ggr resp 80 ggr, är 5liter i varje flaska. Wheelcleanern kostar ca 90 kr för upp till 25 liter!Bra skit för pengarna anser jag!MariaAudi is teh ####!!

Låter nästan som om du skulle sy ihop ett litet paket med dessa grejer i tycker jag.

/Mikael

MariaimprezaGT
                          Deltagare

avfettningen å schampot kostar ca 200 kr per flaska, kan spädas upp till 200 ggr resp 80 ggr, är 5liter i varje flaska. Wheelcleanern kostar ca 90 kr för upp till 25 liter!Bra skit för pengarna anser jag!MariaAudi is teh ####!!

Låter nästan som om du skulle sy ihop ett litet paket med dessa grejer i tycker jag. /Mikael

de kanske inte vore en sån dum ide.. Men har en känsla av att de räknas som brandfarligt… måste kolla över fraktreglerna för det då… Men för de som kommer till affären är de givetvis ett bra paketpris!

Maria

Audi is teh ####!!

MariaimprezaGT
                            Deltagare

Låter nästan som om du skulle sy ihop ett litet paket med dessa grejer i tycker jag. /Mikael

de kanske inte vore en sån dum ide.. Men har en känsla av att de räknas som brandfarligt… måste kolla över fraktreglerna för det då… Men för de som kommer till affären är de givetvis ett bra paketpris!MariaAudi is teh ####!!

Har kollat över frakterna, det kostar ca 190 kr plus moms för att skicka farligt gods. Då är nästan all “er” vinst borta. Står kvar fast vid att butiksköp lönar sig!

Maria

Audi is teh ####!!

Vio
                              Deltagare

Och då får du juh även chans att lura på oss en massa andra “nödvändiga” saker också… :7

Palm
                                Deltagare

Kom förbi en lördag när jag & maria jobbar så kan vi ha miniträff 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.