Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Vio
    Deltagare

Jovisst.. Borås ligger juh bara runt kröken… 🙁

Dock planerat en resa till Norge för att hälsa på kompisar på semestern, så då svänger jag förbi.. 🙂

MariaimprezaGT
      Deltagare

Jovisst.. Borås ligger juh bara runt kröken… 🙁 Dock planerat en resa till Norge för att hälsa på kompisar på semestern, så då svänger jag förbi.. 🙂

åååhh vad jag ska lura dig :7 :7 😉

Maria

Audi is teh ####!!

Vio
        Deltagare

Tur att jag är smålänning och sjukligt snål.. 😛

*höhö*

😀

MariaimprezaGT
          Deltagare

Tur att jag är smålänning och sjukligt snål.. 😛 *höhö*:D

men jag har så mkt godis så du kommer inte låta bli =) har nog förvåat en å annan som kommer in å ska beställa tex bromsbelägg, å jag bar “men de har jag hemma =)” 😛

Maria

Audi is teh ####!!

alrik
            Deltagare

avfettningen å schampot kostar ca 200 kr per flaska, kan spädas upp till 200 ggr resp 80 ggr, är 5liter i varje flaska. Wheelcleanern kostar ca 90 kr för upp till 25 liter!Bra skit för pengarna anser jag!MariaAudi is teh ####!!

Låter nästan som om du skulle sy ihop ett litet paket med dessa grejer i tycker jag. /Mikael

de kanske inte vore en sån dum ide.. Men har en känsla av att de räknas som brandfarligt… måste kolla över fraktreglerna för det då… Men för de som kommer till affären är de givetvis ett bra paketpris!MariaAudi is teh ####!!

Har kollat över frakterna, det kostar ca 190 kr plus moms för att skicka farligt gods. Då är nästan all “er” vinst borta. Står kvar fast vid att butiksköp lönar sig!MariaAudi is teh ####!!

Med frakt skulle de i runda slängar bli?

Hata farligt gods! Är att be om att bli stoppad när man vänder skylten. Ibland brukar jagt nyttja begreppet “fri gömd mängd”:D

/Mikael – skyltar för det mesta…

Desen
              Deltagare

Jag har testat en del medel då jag jobbat med bilrekond ett tag.

Det finns en hel del väldigt bra medel för att få bilen ren, men de flesta är ganska dyra. Särskilt om man köper dem som privatperson i små mängder.
                Vill man ha en kallavfettning som funkar mycket bra och som man inte blir så fattig på så testa biltemas kallavfettning.
                Den finns på dunk a 4lit. OBS inte att förväxla med deras Microavfettning, som kanppast alls funkar på tjärfläckar.

Jag brukar knappast handla mina biltillbehör på biltema, men kallavfettningen tycker jag faktiskt är bra.

Ett annat bra tips är att kanske be Maria ta fram ett bra pris på lera. Gnuggar bort de mest bekymmersamma fläckarna i ett jiff :+

/Andreas, Skåne, Kristianstad

“The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2007 1.31.10 GT

MariaimprezaGT
                Deltagare

Har lagt en tråd på sponsornyheterna.

Maria

Audi is teh ####!!

rickey
                  Deltagare

jag kör med lahega på min bil uteslutande.. sprayar på V4000 tar nåt starkare på utsatta områden.. plcokar fram högtrycken… sprayar på fälgarna (NO1 nr 46 lahega såklart 🙂 ), låter de verka ca 3 minuter till.. spolar av bil å fälgar. Sen sprayar jag på carsoft velvet, ett schampo, låter de verka i 5 minuter, sprayar av bilen. Om jag är riktigt lat lägger jag på ett medel som bryter ytspänningen på vattnet å därmed får jag en torr bil på 5-10 minuter. Ägnar ca 15-20 minuter åt att tvätta min bil, utan att nudda den, utan att bli blöt.. å får en HELT ren bil. Min bil är ändå vit så ser ju verkligen om de skulle bli kvar nåt damm eller nåt.. Manuel har köpt detta av mig, ni kan även fråga honom hur det funkar =)avfettningen å schampot kostar ca 200 kr per flaska, kan spädas upp till 200 ggr resp 80 ggr, är 5liter i varje flaska. Wheelcleanern kostar ca 90 kr för upp till 25 liter!Bra skit för pengarna anser jag!MariaAudi is teh ####!!

Jag är lite intresserad av ett sådant medel som bryter ytspänningen, vart finner man det?

EDIT: Hur blir det med kalkfläckarna efter vattnet förresten?

EDIT IGEN: Jag hörde mig för på Micro och de sa att lägger man på sådant medel i vattnet/på lacken så förstör man den glansiga ytan som vaxningen gör. Dock varar den pärleffekten längre än om man vaxar bilen så jag satsar på en heldagsvaxning istället. 🙂

Mumin
                    Deltagare

tips. Polera bilen och lackskydda….. efter det tvätta inte på en månand sen kan du börja igen.. eften det kommer bilen bli som nu efter varje tvätt.

jag polerade min för 2 månader seden blev prima.

rickey
                      Deltagare

Det var precis vad jag gjorde, tod 6 timmar att vaxa och lackskydda men det var det värt!

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.