• Detta ämne har 9 svar, 1,316 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Mange.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1991
    Subbarist
    Deltagare

      Jämförelser i ljud, kapacitet m.m. kul läsning helt enkelt

      http://www.turbomagazine.com/tech/0212tur_exhaust/

      Subbarist javisst!

      #48374
      Janne248
      Deltagare

        LAST EDITED ON Dec-20-02 AT 07:55AM (GMT)
        Som novis på området måste jag fråga lite saker.

        *Eftersom det verkar vara en Amerikansk sida så antar jag att det är vad vi kallar en MY01 Impreza WRX som dom gjort testet på och skillnaderna som dom mätt upp bör vara jämförbara med MY00, eller??

        *Om man titar på tex Blitz så påstår dom att Largest Horsepower gain over stock är 13.9 Hp @ 4400 rpm så dom menar att jag får 13,9 hästar till på hjulen vid 4400 rpm??? Bara av å byta slutburk? Hur f*n är det möjligt?
        😮

        /Janne

        http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
        ________________
        http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/

        #48373
        Strat
        Deltagare

          * Ja, typ.

          * Det är hela system de har testat. Från turbon och bakåt.

          Klart intressant läsning, om den stämmer 😉

          /Claes

          #48381
          Niklas
          Deltagare

            AlienDiCE skriver om sin önskelista… 🙂

            http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

            #48380
            agenten
            Deltagare

              Tjenar på er tomte nissar. Detta verkar otrolikt? Själv fundrera jag på om det går att fimpa orginal kat och svetsa på rac kat där orginalen satt. Jag vill kunna höra på Peps persson eller varför inte Carola? Min slut burk är en Prodrive orginal. Skulle detta fungera? eller måste jag göra en större operation. Skulle detta kunna med föra bättre effekt på motorn vad säger ni tomte nissar?

              Skåne kent

              #48377
              Kvarnis
              Deltagare

                Skulle inte tro att det är hela systemet utan från DP’n.
                Annars är priserna och effekt ökningen alldeles för låga 😀

                Å Blitz ökade ju mest :D…

                /Kvarnis med Blitz å hemma byggd DP å 1,4bar vid 3200rpm på 4:an med VF30 turbo 😀

                #48375
                Janne248
                Deltagare

                  >Skulle inte tro att det är hela systemet utan från DP’n.
                  >Annars är priserna och effekt ökningen alldeles för låga 😀
                  >
                  >Å Blitz ökade ju mest :D…

                  Så jag skall göra om min beställning från Plogen då???
                  Jag har hört (frän Jerry mfl) att köpa slutburk å DP, men spara mittröret (om jag inte skall trimma satan, vilket jag ej skall) så jag kommer igeom besiktning på katen som finns där.
                  Men får jag så många HK om jag köper ett Blitz Nur Spec R, dvs hela från DP….ja då skippar man ju DP och kör så……..eller?????

                  /Janne

                  http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
                  ________________
                  http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/

                  #48378
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Jo då får du ~det hk antalet i testen…men….
                    ja körde en stund med org. DP’n och Blitz Nur spec R, innan jag fått ordning på min DP.

                    Wategaten är helt blokerad på org.DP’ å det suger !!!!

                    Skillnaden är massiv i spool up och även effekt med kat lös 3″DP
                    Jag har nu fullt laddtryck på 5:an(1.4bar) vid 2800-2900rpm,
                    och från 3200rpm på 4:an med org.DP inte före 4000rpm och jag har ändå en lite större turbo(VF30) än TD04 ;):D

                    Janne köp slutburk och Dp..du kommer att inte ångra dig !!!!!
                    Det är definitvit värt det !!!

                    /Kvarnis

                    #48376
                    Janne248
                    Deltagare

                      LAST EDITED ON Dec-24-02 AT 02:52AM (GMT)
                      Tack Kvarnis!

                      MEN…med org system och org. DP när har man fullt laddtryck då?
                      Före eller efter 4000 rpm?

                      Jag menar, jag är lat å gillar inte å meka avancerade saker, byta till Nur Spec R verkar lätt…blir det bättre eller sämre än orginal???????

                      Wastegaten är ju helt blockerar på org. DP säger du…..men det är ju den med org. system bakom också….så min fråga är ju, kan det bli sämmre med Nur Spec R å org. DP än med org. system?????

                      [i}EDIT to say: Vad jag eg. frågar är; Är Blitz Nur Spec R med org. DP sämmre eller bättre än bara Blitz Nur Spec med org mittenbit å org. DP???????
                      Om man rangordnar är det så här då:

                      1. Ny DP + org.mitten + blitz slutburk
                      2. Org. DP + blitz mitten + blitz slutburk
                      3. Org. DP + org. mitten + blitz slutburk
                      4. org. DP + org. mitten + org. slutburk

                      1. Bäst, 4. sämst[/i}

                      /Janne

                      http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
                      ________________
                      http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/

                      #48379
                      Mange
                      Deltagare

                        Jag slängde på min Blitz nür spec idag. ojoj vilket skönt ljud. Nästa år blir det att köpa ett nytt DP.

                        /Mange

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.