Tjenare.
Det är så att jag körde runt en polares syster på sin student idag.
Vi va ute i ca 2 timmar så det vart ju en hel del kopplande i denna värme. Sen när jag var på väg att släppa av alla så tog kopplingen längre ner o längre ner. Det slirar inget och enligt förra ägaren ska kopplingen vara bytt vid 6k mil (gått 8700 nu) Nu har ju inte motor tempen hunnit sjunka så ja bönar och ber att den bara vart varm.
…eller kopplingscylindern som läcker när den blir rejält varmt. Jag bytte min en lång stund efter att jag upptäckte problemet. Bytet gjordes på Fürstenhoffs och var inte speciellt dyrt vill jag minnas.
Som Doktorn´s diagnos löd så var det så. När jag nyss körde hem bilen så var allt som vanligt :7 Inge kul att sitta på student motagning och bara tänka på vad som kan ha blivit galet hehe/ godnatt Jussi
Det kan fortfarande vara kopplingscylindern som läcker när den blir rejält varmt. Kopplingen kändes alltid helt normal utom när man låg länge i kökörning…då tog den längre och längre ner. Det är dock inget att grubbla så mycket på heller…det kostade inte en förmögenhet att få till det.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.