SSC Allmänt snack Allmänt småprat Brandsläckarens placering?

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    Klasagasa
    Deltagare

Hehe, jo man kommer nog åt den klokt där också. Jag hade nog mållåst på att jag ville ha den framför passagerarsätet och om jag väl bestämt mig är det nog svårt att hindra mig…
      Nu ska det på tektyl!
      😉

Evolve
      Deltagare

Vet att det är en gammal tråd, men kände att jag hade lite att tillägga.

Var med om en olycka där bilen fattade eld och jag kan säga att jag garanterat inte skulle vilja ha släckaren på passagerarsidan. Det är inte jättekul att hålla på o böka runt om det brinner precis framför näsan på en som det gjorde i mitt fall. Då är det enda man tänker på att ta sig ut ur bilen for som f*n. Brandsläckaren är först tanke nr 2 och då är det jobbigt om den sitter där framme. Teoretiskt sett är det säkert bäst att ha den vid något av främsätena men i praktiken är det inte någon bra idé, iaf inte vid lite allvarligare smällar. Jag kommer sätta brandsläckaren i bagaget på nästa bil. Eller så om man har 2st, en där framme o en i bagaget. Vilket borde bli det bästa av två världar, dessutom skadar det ju inte med mer släck-kapacitet för en 2kg släckare räcker inte överdrivet mycket.

(http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Ewolve&cat=25572 Lite bilder om nån är intresserad. Bilen hade naturligtvis inte gått att rädda, men dator, gps, slutstegen, lcd-skärm, inredning, motordelar osv)

Palm
        Deltagare

O fy fan, har en släckare liggande…..blir till att skruva i den i bilen till helgen. Att de ska behöva vara så svårt att få tummen ur att göra sådana enkla grejer ibland 🙁

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.