Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Hej! Är sugen på att ha en brandsläckare på passagerarsidan i min hawkeye. Hur har ni gjort som installerat detta i era bilar? Vet att det går att köpa fästen som man skruvar i stolen men det blir så dyrt då dessa endast finns i usa. Vill ju gärna inte skruva i golvet häller.
      Tips motages tacksamt!

Kanske någon på forumet som är grym med svetsen som kan tänka sig att göra en serie med brandsläckarfästen och tjäna en slant. Tror det är mer än jag som är sugen i så fall!

Pohlmann
      Deltagare

Funderar också på en släckare i min hawkeye. finns ju me bilfäste, men hur dom ser ut vet ja inte. kanske även blir å bara ha den i när jag kör på banan så då sätter ja den bak nån stans när ja tar ut baksätet å så..

Andersson
        Deltagare

Värt att tänka på.
          När man kör på strippen får man inte ha egen släckare i bilen pga.att allt för många släckare sitter med 2 små plåtskruv. Följden blir en släckare med fäste på 2,5kg som far runt i bilen om olyckan skulle vara framme, brandbil finns ju där iaf.
          Så sätt fast den ordentligt och tänk på att det ska sitta en rem runt släckaren så den inte bara sitter i en klämma.

Igge
          Deltagare

Bumpar tråden

Är det någon som hittat ett fäste som är godkänt för bilbruk?

Jag vill ju helst slippa scenariot Andersson beskriver 🙂

God fortsättning!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.