- Detta ämne har 6 svar, 1,749 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2012 kl. 16:02 #29110pettsunDeltagare
Vad ska bränsletrycket vara original i en ej25?
Har walbro pump, 800cc spridare och ECUtek. Vet inte om JRM reglerar trycket nå.
Testade nyss bränsletrycket. Slår jag på tändnigen så åker de upp till dryga 3.5bar fast bara i början när man hör hur pumpen bygger tryck, de sjunker sedan ner till 3bar. När man startar bilen så sjunker det till 2.5bar, när jag varvar till åker det snabbt upp till 3bar för att sedan sjunka om jag inte forstätter varva. Känns som att det ska ligga stadigare och högre. Kanske min pump som börjat säga sitt, fast den bygger i och för sig upp bra tryck just i början. Kanske bränsletrycks regulatorn?31 augusti, 2012 kl. 16:46 #247469pettsunDeltagaretestade igen. Nu när jag startar bilen så ligger bränsletrycket på dryga 3.5 på tomgång och sjunker ytters lite när jag ger gas. Sen helt plötsligt så hoppar det ner till 2.5bar och ökar då mot 3 och nästan 4bar när jag ger full sula.
Stänger jag av bilen och startar den igen så är det samma sak den börjar med att ligga på 3.5 bar för att sedan hoppa ner till 2.5 om en stund etc etc
31 augusti, 2012 kl. 17:47 #247466TomKDeltagareDet känns ganska normalt.
Grundtrycket brukar vara ca 3bar. Kan sjunka lite på tomgång sen ska det öka med laddtrycket.Pumpen bygger tryck när man vrider på tändningen för att sen stanna när den har byggt upp trycket.
Lika väl så går den ej på fullt när man kör men ger man fullt så ökar pumpen.Så det är nog som det ska.
31 augusti, 2012 kl. 18:27 #247470pettsunDeltagarejo , nå vet jag att den bara bygger tyck i början när man slagit till tändnigen och att bränsletrycket ökar med laddet.
Det jag tyckte var mysko var att när man startar bilen så ligger trycket på dryga 3bar på tomgång och efter ett tag så hoppar det ner till 2.5. Det är ju samma varv på motorn och samma vacum i insugsröret.
31 augusti, 2012 kl. 19:04 #247467TomKDeltagarejo , nå vet jag att den bara bygger tyck i början när man slagit till tändnigen och att bränsletrycket ökar med laddet.
Det jag tyckte var mysko var att när man startar bilen så ligger trycket på dryga 3bar på tomgång och efter ett tag så hoppar det ner till 2.5. Det är ju samma varv på motorn och samma vacum i insugsröret.
Har du ACn på?
kan vara den som slår på/av då du märker skillnaden?31 augusti, 2012 kl. 20:11 #247465KvarnisDeltagareDet man vill göra är att köra en fpr med 3.2bar i tryck utan ansultet vacuum. du får en finare spridar dimma vid 3.2 bar och bilen går renare.
org.fpr är skit ImhoHar man dåligt med spridare kan man justera trycket upp till 4 bar för en öknin med 15% vs. 3 bar
27 november, 2012 kl. 20:36 #247468Patrick P931DeltagareKvarnis, har du någon justerbar fpr du rekommenderar? 100% bolt-in (känns mer rätt än on) om det finns. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.