› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Bränsleförbrukning imprezamodeller
- Detta ämne har 31 svar, 3,299 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2013 kl. 09:24 #262880
zanoii
DeltagareLite lustigt egentligen att de verkar dra rätt lika oavsett vad som sitter i maskinellt. Min original-WRX med automatlåda har dragit 0,78 som minst (långkörning i 95km/h) och runt 1,8 vid inspirerad vinterkörning på bredden. Båda siffrorna snitt för en tank (60 liter).
Å andra sidan är väl 0,8-3 ett ganska stort spann också. Skulle vara intressant att se vad en riktigt snåloptimerad impreza kan prestera förbrukningsmässigt.
29 november, 2013 kl. 09:33 #262870Fladric
DeltagareJa, är rätt intressant faktiskt!
Kan säga att jag kört min Legacy med 3″ system från turbon och VOS-chip på ca 0,87 långväg på sommaren med avdubbade vinterdäck 🙂
Och den drar just under 1 liter milen vid vanlig blandad körning!
Snittade kring 2,5 liter milen på mittsverigebanan i sommras också 🙂29 november, 2013 kl. 10:09 #262879NON
DeltagarePendlarbilen med sina 125 ystra sugishästar vill ha mellan 0,9 och 1 liter/milen och då kör jag 90% motorväg ~120 km/h och 10% stadskörning.
Kan lägga till att min legacy går snålare vid samma körning, förbrukningen brukar ligga mellan 0,82 och 0,86 vid pumpen.
29 november, 2013 kl. 21:32 #262885Xxplode
DeltagareHar en 04 med 303hk orginal. 2.5 liters motorn.
Kör jag lugnt och försöker köra så ekonomiskt som möjligt så tar den 0.9-1.0 liter. Men vem köper en bil med 300hp och kör ekonomiskt? då satsar man på en caddy diesel eller annat. Det är frestande att visa alla volvos som vill rejsa vart skåpet ska stå 😉
30 november, 2013 kl. 07:05 #262861abacus
DeltagareSom många säger vill man snålåka så finns det andra bilar att titta på om man inte vill bli en stammis på den lokala macken.
Men glädjen är på toppen när man har tankat och glider iväg igen med boxer mullret….Sent from my GT-P5100 using Tapatalk
30 november, 2013 kl. 14:54 #262857Adam K
DeltagareOch ingen kommenterar att Bävern tänker låta oss andra betala hans försäkring?
Betala den själv!3 december, 2013 kl. 07:05 #262877Zlasher
DeltagareFått ner min Sti 08 på 350 hk till 0.70 som lägst.
Och då motorväg 90-120 km/h3 december, 2013 kl. 10:51 #262865edbe
DeltagareOch ingen kommenterar att Bävern tänker låta oss andra betala hans försäkring?
Betala den själv!Lite ot kanske men hur menar du att försäkringspremierna skulle öka för oss andra om bilen står på hans pappa istället? Jag tänker tvärtom att om en bil krockas av en yngre person så kommer premierna höjas för den yngre bilägaren. Inte funderar så mycket kring detta och är inte insatt så enlighten me 🙂
Sent from my iPhone using Tapatalk
3 december, 2013 kl. 12:00 #262862abacus
DeltagareUnga förare och motorstarka bilar är väl enligt statistik benägnare att råka ut för olyckor därför har dom högre premie. Skriva den på pappa som har lägre premie skulle väl vid en olycka drabba alla i slutändan om det börjar visa sig att 50 plussare helt plötsligt kör som biltjuvar och kvaddar sina bilar…
Subaru skulle väl då klassas som en risk bil och premien blir högre för alla ägare i slutändan… I min värld sett lite förenklat…..Sedan är det inte den yngre som får högre premie utan den som står som ägare vid en olycka.
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk
3 december, 2013 kl. 21:36 #262858Adam K
DeltagareÄgaren blir av med sin bonus, men hela gruppen som ägaren hör till får höjd premie, om inte försäkringsbolaget menar att det är bedrägeri, vilket de mycket väl kan göra, då blir det som ’bäst’ ingenting.
Men försäkringen hör till bilägandets kostnad, premien är satt i relation till risken, och har man inte råd med det har man inte råd med bilen.4 december, 2013 kl. 07:53 #262859Ubbe
Deltagareoch har man inte råd med det har man inte råd med bilen.
Precis. Trist svar kanske men måste man registrera bilen på en förälder och är orolig för bränsleförbrukningen ska man nog kika på en annan bil. Det kommer många andra kostnader också…
17 december, 2013 kl. 11:57 #262875Martin á la Impreza
DeltagarePrecis. Trist svar kanske men måste man registrera bilen på en förälder och är orolig för bränsleförbrukningen ska man nog kika på en annan bil. Det kommer många andra kostnader också…
Om man vill köra en bil så fin, Får plånboken snällt lida pin.
OnTopic
Ligger blandad laglig körning på 0.95L/mil,(95okt:eek:)
Har lyssnat till högre makter och kör numera på högre oktantal som 98/v-power,:rolleyes:.
Bilen känns som att den mår bättre, går jämnare och snålare:confused: Ligger numera på 0.8L/mil i snitt, (lagligt då:cool:)21 december, 2013 kl. 14:43 #262884söder
DeltagareFick min att dra 0,98 nu på långkörning, ganska nöjd, fast väldigt oinspirerad körning. 🙂
21 december, 2013 kl. 15:52 #262866edbe
Deltagare0,99, 120-130 jämn körning, Sti 02, 98 okt
Sent from my iPhone using Tapatalk
23 december, 2013 kl. 10:50 #262871adam.b.w
DeltagareÄgaren blir av med sin bonus, men hela gruppen som ägaren hör till får höjd premie, om inte försäkringsbolaget menar att det är bedrägeri, vilket de mycket väl kan göra, då blir det som ’bäst’ ingenting.
Men försäkringen hör till bilägandets kostnad, premien är satt i relation till risken, och har man inte råd med det har man inte råd med bilen.när jag köpte min gt för 3 år sedan så sa försäkringsbolaget att jag borde kolla om min far kunde ha den stående på sig för att dom själva vet att det kostar för mycket och att de inte är bedrägeri att göra så d—0.o—b folksam är det förövrigt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.