SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bränsleläck sti 04

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

Hallå alla glada!

Funderar lite på ett fenomen som jag upptäckte idag när jag Skulle montera min nya turbo.. Tyckte det lukta lite bränsle från fuelrailen / spridarn på turbosidan och visst var det bränsle läck ifrån den ena spridarn (antagligen) ! Helt nya spridare och fuel rail sitter där med, det konstiga är att jag har ej kopplat på bränsle in/ut från mitt nya Agencypower bränsle kit och har inget tryck, däremot igår när jag lufta bromsarna och släppte ner bilen på hjulen så gjorde det ett bubblande och surplande antagligen från railen ? knepigt att detta bubblande kom igår och inte nån annagång när jag har lyft upp & ner bilen.. spridarna sitter på plats med sina o-ringar..

Någon som har någon idè ? kan spridaren sitta lite lite snett och få läck ?

Fricke.w
      Deltagare

Har du samma problem som jag hade kanske?
        Fick tälja av lite på kontakterna till spridarna på vissa, samt slippa ur lite på railarna för att dom skulle gå fritt, annars tröck dom på kontakterna och hamnade snett 🙁 anars kan du ju ha skadat någon o-ring på spridarn med lite otur, om du monterade dom torrt, men brukar ju följa med o-rings fett att smörja på lite tunt med?

TomK
        Deltagare

Fick också karva lite på kabel kontakten så det skulle få plats.

Hjelm
          Deltagare

Ja, precis, jag har karvat på kontakterna, knappt ngt kvar, annars går dem ju inte dit, jag testade och vrida på tryck och det läcker bara från en vad jag kan se, jo jag smörjde allt in dem lite, du menar alltså fila lite på fuelrailens ytter kanter så att inte spridarn ligger i tryck emot..

TomK
            Deltagare

Ja, precis, jag har karvat på kontakterna, knappt ngt kvar, annars går dem ju inte dit, jag testade och vrida på tryck och det läcker bara från en vad jag kan se, jo jag smörjde allt in dem lite, du menar alltså fila lite på fuelrailens ytter kanter så att inte spridarn ligger i tryck emot..

Helt 100 på att packningarna sitter som dom ska?

Hjelm
              Deltagare

Dem passa bara på ett sätt, dem andra läcker ej vad jag kan se & höra.. Kan nog vara så ni sa om att den ligger emot

Fricke.w
                Deltagare

Precis fila ner kanterna lite försiktigt som ligger i mot spridar kontakterna, som du fick tälja av, du ser ju om de tar i 🙂

Hjelm
                  Deltagare

Precis fila ner kanterna lite försiktigt som ligger i mot spridar kontakterna, som du fick tälja av, du ser ju om de tar i 🙂

yes har filat kanterna och dem går fint nu utan att ta i, och kollat o-ringarna och ser inget konstigt. ändå så läcker det nu igen :S

Hjelm
                    Deltagare

Konstigt nog så sluter det tätt på ena sidan efter moddad fuelrailen.
                      däremot den andra pissar fortfarande bränsle emellan fuelrail och spridare även nertill, varför.. allt är ju helt, kan det vara ngt med vinkeln på railen?

Fricke.w
                      Deltagare

Har för mig att vissa av spridarna kunnde ej sitta orginal placerat, utan man fick liksom vrida in dom så kontakterna hamna in mot motorn om jag mins rätt.

TomK
                        Deltagare

Har för mig att vissa av spridarna kunnde ej sitta orginal placerat, utan man fick liksom vrida in dom så kontakterna hamna in mot motorn om jag mins rätt.

Japp stämmer bra.
                          Jag har spridarna åt olika håll i railen en innåt och en utåt.
                          Tror det är dom främre som jag har vridit in mot motorn.

Hjelm
                          Deltagare

ja, så har jag med, konstigt konstigt ,:)

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.