SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bränsletryckregulator?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Ni som kör med en sådan inkopplad! Hur o vart har ni satt dit den? Har ni kvar orginalet eller har ni ersatt denna? Gummislang med slangklämmor eller stålomspunnet?

Micke som inte bestämt sig för spridare eller regulator!

Strat
      Deltagare

Min sitter efter originalregulatorn. Finaste okq8 bränsleslang är använd 😉

lunkan
        Deltagare

Kalas då vet jag. Det är inte lite riskabelt med slang o slangklämmor? Det blir ju lite tryck på grejorna o det sista man vill är ju att det börjar brinna under huven 😮

Har fler gjort på detta sätt?

SecretAgentMan
          Deltagare

Det sitter med slang och slangklämmor redan från början.
            Jag vill hissa varningsflagg för OK:s slang (har för mig att det är samma-lika Trelleborgsslang överallt)…den verkar o-gilla värme, och yttersta höljet torkar ut och spricker.. 😮

Hydroscand har kanonpryttlar, men det kostar liiite mer (ett par hundringar för en näve bra klämmor och ett par meter bra slang).

/J – har kört med 4 bar grundtryck läääääänge, utan problem, och med adapter istället för original tryckregg.

lunkan
            Deltagare

Adaptern är det nåt man kan köpa eller måste man tillverka en egen? :+

SecretAgentMan
              Deltagare

Följde med ett gammalt kit, men kör du med standardregulatorn på plats, funkar fint.

/J

lunkan
                Deltagare

Ok. Tackar o bockar för svaren. Då har man första saken på julklappslistan 😛

lunkan
                  Deltagare

Kom o tänka på en sak till som jag vill fråga! Hur sitter orginal regulatorn fast? Skruvad eller nån annan form av koppling med o-ring kanske? Tänkte köra med stålomspunnet om det är gängat!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.