Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Quackpack89
    Deltagare

Tjena!
      Har precis byggt upp en ny motor till min sti 06:a funderar på å sätta dit en bbl, tänkte höra om nån här har någon erfarenhet av detta, om de är lätt å koppla in mm. Tacksam för alla tips 🙂

MVH Johan

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Igge
      Deltagare

Inga konstigheter att koppla in förutsatt att du har en ledig “mutter” att sätta den i efter turbon 🙂

Har själv en aem uego

Quackpack89
        Deltagare

Okej, nä de finns ett hål för de har ja för mig, men den ska sitta innan katten då? Samt vart kopplar man in den? Tar man bort nån av de andra 2? 🙂

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Igge
          Deltagare

Kör du original sprut används det, mig veterligen, endast som mätare. Har du annat sprut, till exempel link, kan man få sprutet att jobba efter den.

Ska helst sitta efter turbo och före katt. Finns rekommendationer på hur långt bak de ska sitta
            Helst “nedåtriktad” för att fukten inte ska samlas i den

Kopplas in på tändningsstyrd ström, tror aem drar 10A som mest
            Kan kopplas samma med dator för loggning

Går ej att ersätta original med en bredbandslambda

Quackpack89
            Deltagare

Okej, intressant å veta 🙂 Tack för infon

danne-skogenracing
              Deltagare

Sätt den i DP’n! Har du eftermarknads downpipe brukar det till 90% finnas en mutter för en lambda. Annars är det ju bara att ta ner dp och svetsa dit en mutter.
                Att sätta dit en bredbandare är ju som en försäkring för din egen del så man har koll på luft/bränsle blandningen.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.