Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Nordwall
    Deltagare

Ni som har valsa skärmkanter, hur gjorde ni med inneskärmen. Kan man förlänga inne skärmen eller lägger man till något?

Finns det någon firma som kan valsa och justera inneskärmen?

//Björn Nordwall

.zip
      Deltagare

Jag har funderat på att börja med valsning av skärmar för en billig peng, men måste vänta tills jag har flyttat in i huset så man får ett garage.

Denna fråga har varit uppe tidigare, så sök efter ordet “valsa” så kommer du hitta svar på dina frågor.

//.zip

Nordwall
        Deltagare

Tack så hemskt mycket.. 🙂 Vi får hoppas att du hittar något fint hus någonstans i sverige 😛

//Nordwall

Nordwall
          Deltagare

Nu har jag sökt på forumet.. Det jag hitta var att BVS i Jönköping gjorde det(bredda skärm kanter). Så jag ska ringa ner och höra hur de gör med inne skärmarna.

Jag läste det att “alla” klagar på att man MÅSTE hitta rätt Offset, det är ju lättare sagt än gjort då alla får åka på OZ, Compomotive m.m., där fälgarna går jäms med bilen. Jag vill gärna kunna åka på lite mer djupare fälgar utan att konvertera min till en replika 22b.

Är det bara jag som fantiserar om att kunna åka på ett par Rota p45R??? eller varför inte ett par feta Yokohama Advan RS.(se länken nedanför)
            Jag vill ha kvar min subba!! ;(

Jag prata med en snubbe på en fälgfirma, då han sa att jag skulle minimum åka på et 50, men jag har set att många här kör med et 48 eller liknande. Varför vill inte återförsäljarna sälja et 48 fälgar? Jag vet att det kommer ta i om jag lastar bilen. Men vafan, plockar jag ut baksätet så kommer ingen kunna åka med, ett bättre sett tycker jag 😛

Polarna får åka egen bil 😀

Det går ju även att göra som tyskarna, 8″ fälgar med 185 däck. Ne skojja bara, men ni förstår tanken..

Jag hoppas på en lösning hos grabbarna på BVS i Jönköping.

//Björn Nordwall
            (som får åka på ett par riktigt fula TWS fälgar)

http://www.garaget.org/nordwall

http://www.rhdjapan.com/jdm-low/Yokohama-Advan-RS-17-x-8-5J-Rims-50652# (klicka 2 ggr på View Next Picture –> )

GT99
            Deltagare

Jag fick mina skärmar valsade hos IDH Wheels & Tyres i stockholm.
              Snabbt o bra resultat o kostade inte så mycket. Kan rekomenderas om dom fortfarande håller på med sånt. Var ett par år sedan jag var där.

Nordwall
              Deltagare

Låter kanon, men hur ser dina skärmar ut idag.. kör du med den på vintern, och hur blev det med inne skärmen? 🙁

Jag såg i “sök” att Bvs tog runt 1100:-/skärm vilket är ett billigt och bra alternativ. Jag ska ringa dem imorgon om jag har tid.

(Har tyvärr fått problem med bilen efter kamrems byte, men verkstan får kolla på de.. Den rycker när det blir lite motstånd.) ;( förlåt lite oftopic 🙁

Jag kommer att skriva här så fort jag har fått ett bra svar, eller om någon här vet hur de gör med inneskärmen 😉

//Nordwall

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.