Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Micke81
    Deltagare

Är det riktiga bremboskivor på mekonomen eller kopior av dem? Börjar bli dags att köpa nya fram. Har även kikat på tarox, de kostade 3700:- för bara skivorna. Bra/dåligt?

/micke

FLeXible
      Deltagare

Jag tror inte Mekonomen säljer något det står ”Brembo” på som inte är Brembo.
        Copyright på namn och grejer. Hårt på sånt i Sverige.

Har sett en dam som plockade ut nya skivor till sin bil därifrån packade i originalask en gång jag var där.

//Chris

vibbe555
        Deltagare

Som jag har förstått det är det riktiga Brembo grejjor men vi pratar om att beställa från Italien, 3 till 4 veckors lev, tid. Dom lever på en annan tidsskala än oss så det är säkert 4 till 6 veckor med tanke på att det är sommar mm. En annan sak enl deras katalog finns det två typer till my 00 och jag såg en tråd här någon stanns om att någon köpt bromsklossae efter mekonomens nr och det hade inte passat. ska se om jag hittar tråden.
          /M

Micke81
          Deltagare

Tror ni att det funkar med tarox belägg, för det har jag nu. Nästan helt nya. Bromsar man från …km/t så fladdrar det i ratten när skivorna blir varma. Inge roligt att åka så!
            Bensinen, jo tack. Den kan man aldrig ha för mycket pengar till. Framför allt inte när man precis köpt bilen och har ett nytt jobb.
            Imorgon 0600 älvsjömässans parking lot.

Janne248
            Deltagare

Original skivor och klossar = 2×1050+1600
              Annat alternativ = EBC + EBC Red stuff = 2×1800(?)+1900

/Janne

SSI Galleri

Imp
              Deltagare

jag bytte hela kitet jag. brembo oken funkar super vet inget om skivor och belegg dock för jag kör med reddot.

Micke81
                Deltagare

Verkar vara för billigt med 500:-/skiva för brembo om det ska vara bra kvalitet ur åka fort (och bromsa)synpunkt. Kommentera gärna! Har ingen erfarenhet av detta själv.

/micke

Snart_subba
                  Deltagare

>Verkar vara för billigt med 500:-/skiva för brembo om det ska
                    >vara bra kvalitet ur åka fort (och bromsa)synpunkt. Kommentera
                    >gärna! Har ingen erfarenhet av detta själv.
                    >
                    >/micke
                    >

Vart det några bromsar ?

//M

Nurka
                    Deltagare

Det som nämndes tidigare ang. en tråd där nån ahde fått belägg som inte passade så var det jag.. dom var helt jävla åthelvette fel.. heh.. det löste sig dock efter ett återbesök, tror dom har fixat det nu också i deras gemensamma databas..

Var också nyligen inne och kollade upp priser på EBC’s skivor..

Drygt 1k för slitsade och 1.8k för slitsade och borrade.
                      För min del blir det nog brombo i allafall när jag snart ska byta skivor. Brembo är från allt jag hört ganska bra och bra mycket sämre än orginal kan de inte vara, har vid ett flertal tillfällen kört bromsarna ”för” varma. så att de inte bettar fullt.

Micke81
                      Deltagare

Pratade med mekonomen idag:-( Ingen kunde svara på vilken kvalitet det var på bremboskivorna (dåligt) blev hänvisad till brembos hemsida. De hade ingen aning om hur dom skivorna var mot original, allt de visste var att de var värmebehandlade. Vad det var visste han inte och följaktligen inte jag heller.
                        Nån som vet?

/micke

dlehtihet
                        Deltagare

Hmmm,

När man läser om bromskit (komplett) ifrån t.ex Brembo så brukar ju priserna ligga en bra bit över 20000 komplett. Här läser man att skivor + belägg hamnar runt 5000 kronor. Kostar verkligen Oken 15000 kronor (ev. inkl. slangar)?

M v h

Danne

ExOrdis
                          Deltagare

>Är det riktiga bremboskivor på mekonomen eller kopior av dem? Börjar
                            >bli dags att köpa nya fram. Har även kikat på tarox, de kostade 3700:-
                            >för bara skivorna. Bra/dåligt?

Låter överdj**ligt dyrt med Tarox, vi snackar ju ”högslitagedelar” här och
                            inte handsfacksluckor, brightknappar eller liknande.
                            Varför inte köpa Brembo för 500:-/st av Stefan eller lite dyrare på på Mekonomen när leveranserna väl kommer igång igen?
                            Sån skillnad är det inte på grejjorna, tänk vad mycket bensin
                            överskottspengarna räcker till.
                            Bromsar saktar ju ändå bara farten. 😀

Manor
                            Deltagare

…lite utanför trådämnet Brembo, men vad kostar t.ex originalskivor (och klossar) på den lokala Subaruverkstaden? Är de hur dyra som helst?

Brembo (skivor + klossar) från Mekonomen = 3.800:-
                              Tarox (skivor) = 3.700:-
                              Aliendice köper någor (?) skivor + klossar = 5.000:-
                              Original skivor och klossar = ?
                              Annat alternativ = ?

mvh Mats N

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.