Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    BrOtTaRe
    Deltagare

Hejsan.

Har nu kommit in på att jag måste byta bromsar runt om och har kollat runt lite på nätet. Och har hittat via mister-auto.com att de har brembo skivor och belägg till väldigt bra pris för mig med ganska smal budget. Är detta något att ha eller bara kasta i soptunnan? Kör bara gata än så länge och lite varierande där vill sägad—0.o—b

Lack
      Deltagare

Köpte precis skivor å belägg runt om till min GT, får säga att jag e grymmt nöjd med tanke på kostnaden, 2300 inkl frakt..
        Perfekt passform å utförande..
        Visst standard bromsar men kör man inte trimmat eller på bana så anser ialla fall jag de räcker långt..
        Skickas direkt från Italien bara de 🙂

TypeR
        Deltagare

Have a set of nearly new standard front discs of my 97 type R gathering dust at work if any good d—0.o—b

BrOtTaRe
          Deltagare

Vad är det för dimension på skivorna på min bil? tänkte jag skulle slippa mäta dom nu inför beställning:P

Jack187
            Deltagare

Kolla noggrant vad som står hos misterauto och vad du har för bil, modell, årgång. Beställde därifrån med bara mitt Regnr och var helt bombsäker i min egna enfald på att allt var rätt. dock när jag stod i garaget och skulle montera skivorna märkte jag att beläggen inte riktigt såg likadana ut… Slutade med att jag rev upp alla lådor och kollade allt, hade fått nästan allt fel. 3 av fyra var fel, fick bara rätt framskivor. Så det är bara att leta vidare för min del ifall inte någon behöver frambelägg och baksivor med belägg som jag antar är till en tidigare årsmodell och inte till GT 99-00.

Mumin
              Deltagare

Villket art nr tog du för skivorna bak? Ska bara ha skivor bak till min gt 00

Jack187
                Deltagare

Sats om 2 bromsskivor
                  BREMBO – Ref: 08.6897.14

Det var de som dök upp när jag sökte på mitt regnr

Mumin
                  Deltagare

Kanske man ska våga testa dom andra? 😉

Igge
                    Deltagare

Jag kontaktade Brembo om felet i deras rek katalog (den påstod att jag inte skulle ha ventilerade skivor bak till min gt 99)
                      Och fick då ett annat art nr plus ritning.

Hittar den dock inte i mobilen så jag måste till min dator innan jag kan kolla upp det. Om det nu är intressant för någon.

Edit:
                      Kolla om detta kan stämma:
                      09.9147.10
                      http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail_Image.aspx?Code=6046c414-c6a0-4687-9aec-8f3b24f6bbda

[Tapatalk]

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.