SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bridgestone Potenza RE070 (RE040,RE050).

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Wiklundh
    Deltagare

Någon som vet var Bridgestone Potenza RE070 finns att køpa?
      (Har kikat på nætet utan resultat.)
      Vad ligger de på i pris før 225/45×17 ungefær?
      Bridgestone Potenza RE040 & RE050 finns ju på dæckonline, någon som vet hur de ær i jæmfærelse med RE070?

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag har en uppsättning RE0…ummmm…70 hemma, gott skick fortfarande, WROOM på evoklubbens forum ”köpte” dem av mig i somras, men har inte visat intresse trots flera påtryckningar.

1000:- (säg att det är 4 mm kvar) – hämtpris.

/J – ursäktar trådkapningen, men vad fan…

Boki
        Deltagare

Jag kör på RE050A XL 225/40 18″.
          RE070 är ett ”kombinerat” däck mellan R-däck och gatudäck(med en nypa salt). Och därför också kortare livslängd. Men inte lika kort som ett riktigt R-däck. Mina RE050 är mycket mjukare än RE070. RE070 har hård ”stomme”(R-likt)och därför mycket bättre styrrespons just pga det. RE050-däcket har längre livslängd och är mer komfortabelt än RE070.
          RE070 finns i enbart 222/45 17”, vill du ha annan dimension så får du antingen ta ett R-däck eller ett gatudäck som tex RE050. RE050 sitter som standard på EVO9an. 😉

Pedersen
          Deltagare

Däckonline har haft RE070 inne ett par gånger… Sortimentet varierar ju rätt friskt från dag till dag. Billiga var de oxå.

pannan
            Deltagare

Har haft både RE070 och riktigt R däck. RE070 är utmärkta, fungerar mycket bra även till banåka också.

De däck jag verkligen kan rekommdera är Dunlop Direzza i hårdhet Hard. De häller ungefär lika bra som RE070 men är avsevärt mycket bättre vid inspirerad körning.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.