Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    zoookey
    Deltagare

första gången med subaru på vinter riktigt kul vill jag säga, men bromsar fryser fast varje gång efter bilen har stått ute lite störande, måste köra iväg lite snabbt för att komma iväg smäller ganska bra med, drar aldrig handbroms, missstänker att när ja sladdar så fylls färlgarna med mycket snö sen smälter det och frysr fast för att det är ganska öppet .

Ingvar
      Deltagare

Hej!
        Jag har haft min Outback i två vintrar nu. Jag har aldrig fått något att frysa fast trots att bilen står ute året runt och jag drar alltid handbromsen när jag parkerar. Jag kör rätt mycket och ibland även litet bus på skogsvägar och har sett som du nämner att det kan samlas rätt mycket snö i fälgarna, men den brukar sitta kvar nästa dag och skapa världens obalans.

Att man kan få isbeläggning på på bromsbeläggen har jag haft problem med på en tidigare bil- Chrysler Voyager diesel.

t1hero
        Deltagare

första gången med subaru på vinter riktigt kul vill jag säga, men bromsar fryser fast varje gång efter bilen har stått ute lite störande, måste köra iväg lite snabbt för att komma iväg smäller ganska bra med, drar aldrig handbroms, missstänker att när ja sladdar så fylls färlgarna med mycket snö sen smälter det och frysr fast för att det är ganska öppet .

Har du racebelägg eller subaru?

JohanLofgren
          Deltagare

Jag har samma problem, är nog ganska oundvikligt om man inte har ett värmegarage eller orkar stå med värmepistol.. Första bromsningen tar fruktansvärt dåligt också då det blir is på skivorna men sen funkar allt normalt igen 🙂 eventuellt kan man ju borsta bort snön från fälgarna så kanske det blir lite bättre iallafall!

zoookey
            Deltagare

Testade igår att inte sladda nått då var det ingen snö i fälgarna och det var inga problem alls.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.