› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bromsarna!
- Detta ämne har 17 svar, 1,066 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2004 kl. 15:04 #5309
Rogga
DeltagareEn undran ni som kör mycke bana vad har ni för bromsar?
Köpte EBC för 3 månader sedan, nu är dom röda beläggen snart slut (4mm kvar) och nån ytlig spricka i skivorna(inte så farligt) men jag skulle få ut nya om dom va trasiga av mekonomen, dom ska bara besikta dom först.
Så då tänkte jag att det är lika bra att uppgradera till väre saker om nu mekonomen har det, och om jag får lägga pengar till väre grejor.Nån som har prövat både Pagid och redstuff-beläg och kan säga vad som är bäst för banan?
MotorParken äter bromsar uj uj 😛
Ge mig tips nu ni som är banrävar..
För övrigt funkade toyo R1R däcken bra, körde 4Sec snabbare på banan med dom gemfört med Bridgestone s 03
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
16 juli, 2004 kl. 15:27 #71842MDE
DeltagareFör track day use använd dom gulabeläggen står det på kartongen så det är nog dom man ska ha om kör väldigt många varv på banan men men
de här med EBC är nog en lite billigare lösning och få orginal lite bättre. Vill man ha superbromsar då e bara slänga ut hela skiten o köpa nåt riktigt DYRT 6kolv eller 8kolvok osv jag skulle ringa tex pean sweden och säja att ja vill ha värsta sorten grejer och sitta ner när du får reda på vad kostar hehe/MDE
>En undran ni som kör mycke bana vad har ni för bromsar?
>
>Köpte EBC för 3 månader sedan, nu är dom röda beläggen snart
>slut (4mm kvar) och nån ytlig spricka i skivorna(inte så
>farligt) men jag skulle få ut nya om dom va trasiga av
>mekonomen, dom ska bara besikta dom först.
>Så då tänkte jag att det är lika bra att uppgradera till väre
>saker om nu mekonomen har det, och om jag får lägga pengar
>till väre grejor.
>
>Nån som har prövat både Pagid och redstuff-beläg och kan säga
>vad som är bäst för banan?
>
>MotorParken äter bromsar uj uj 😛
>
>Ge mig tips nu ni som är banrävar..
>
>För övrigt funkade toyo R1R däcken bra, körde 4Sec snabbare
>på banan med dom gemfört med Bridgestone s 03
>
>
>Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
>
>
>http://www.compello.se/16 juli, 2004 kl. 16:38 #71828Kvarnis
DeltagareTja
Pagid funkar mycket bättre, men nått elakare än det o och skivorna lär dö på löpande band..
Du bör nog köpa några med bells om det ska hålla lite mer.
Ultimata är ju större ok etc…men det kostar ju en del oxå om säger så.blev en hyfsad budget lösning för min del http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Motor/PICT0015.sized.jpg
16 juli, 2004 kl. 20:15 #71835nisse
Deltagarebyggde du egna ”hållare” till oken eller är detta ett kit till imprezan?
16 juli, 2004 kl. 22:34 #71829Kvarnis
DeltagareKlart kit 🙂
16 juli, 2004 kl. 23:59 #71839Rogga
Deltagare>Klart kit 🙂
köpa några med bells ???
Det där kittet, hur mycke störe är oken och skivorna mot original? Borde ju finas på mekonomen efter som dom säljer Brembo..
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
17 juli, 2004 kl. 04:35 #71833griml0ck
DeltagareMeknomen säljer inte brembo skivor till GT:n. WRX vet jag inte. Men det står brembo i deras databas vet jag. Fast när dom får hem dom ere ett par nipparts skivor. Dom är väl ungefär samma som original i kvaliten skulle jag gissa.
17 juli, 2004 kl. 07:42 #71840Rogga
Deltagare>Meknomen säljer inte brembo skivor till GT:n. WRX vet jag
>inte. Men det står brembo i deras databas vet jag. Fast när
>dom får hem dom ere ett par nipparts skivor. Dom är väl
>ungefär samma som original i kvaliten skulle jag gissa.Okey tackar för info 🙂
Vad kör du med för bromsar Grimlock?Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
17 juli, 2004 kl. 08:02 #71830Kvarnis
DeltagareSen så är det där inte Brembro skivor utan endast ok,
dom är för övrigt 308mm.17 juli, 2004 kl. 08:13 #71834griml0ck
DeltagareJag kör med dom där nippart skivorna och original ok. Pagid blå belägg. Funkar rätt ok. Fast kör man riktigt fort (läs över 120) o bankar järnet på bromsen greppar dom ju inte så grymt. Bästa greppet har dom under 100 då riktigt lutar hela bilen av bromskraften. Så är man seriös o vill köra riktigt fort lär man ha lite värre grejer som greppar ordentligt i högre farter oxo. Skulle gärna ha de om man hade råd ;(
Edit: vad kostade din lösning i runda tal kvarnis?
17 juli, 2004 kl. 15:36 #71836nisse
Deltagarekan man köra dom där oken med orginal skivor?
18 juli, 2004 kl. 20:05 #71827ExOrdis
Deltagare>kan man köra dom där oken med orginal skivor?
Ingen vinst att byta ut dom du har om du inte ökar på dimensionen.
Själv är jag väldigt nöjd med orginalskivorna och billiga Ferodo-belägg till Nissan 300. Bettar fint även uppåt 200 knyck.
Lättare blåton uppstod efter lite vänsterbromsande. 😀Men för att orginaldimensionen ska fungera får givetvis inte
motoreffekten vara många procent högre än standard…18 juli, 2004 kl. 21:21 #71837nisse
Deltagareorsaken att jag frågar är att mina orginal ok krånglar lite… kanske är bättre att köpa kvarnis gamla ok? pm:a pris kvarnis om du har dom kvar…
-nils som driver kvarnis bildelskyrkogård…
19 juli, 2004 kl. 12:02 #71831Kvarnis
DeltagareNisse,
tvärr dom är sålda.
känns inte som det är riktigt rätt väg att lösa ett krångel med ok, igenom att köpa Brembro alu ok…utan att fixa andra skivor dvs
19 juli, 2004 kl. 14:20 #71838nisse
Deltagaredet var bara en tanke… om priset var rätt. men nu lyckades jag vålda lite liv i oken, farsan hjälpte mig och tillslut fick vi liv i kolven som kärvade.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.