SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bromsbelägg.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Nano
    Deltagare

Hej!

Dax att byta bromsbelägg. Har Tarox slitsade fram och org. skiva bak. Beläggen som sitter på nu är EBC Gröna. Frågan är ska jag köra med röda runt om hela bilen eller ska jag köra med röda fram och gröna bak???

MVH Mårten

Mickef
      Deltagare

Pagid blå är ett säkert tips om du vill köra både gata och bana.
        Körde upp mina EBC gröna på en dag på Mantorp och bytte sedan till Pagid på mångas inrådan.

Micke

Nano
        Deltagare

om jag ska köpa pagid blå, räcker det med bara beläggen eller ska jag köpa skivor oxå.

OzO
          Deltagare

Räcker med belägg. Räcker också med Pagid fram bara. Bak kör du orginal eller om Stefan kanske har några lämpliga för bak (skicka pm till ohlinstefan)?

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Nano
            Deltagare

det låter ju bra. Pagid blå kommer det nog bli då. Vart köper jag dem, (Sellholm kanske), helst i sverige. Hur mycket kan det skilja i pris och prestand på bakre beläggen org. mot pagid blå??

MVH Mårten

Mickef
              Deltagare

Tvivlar på att du märker någon skillnad på bakbeläggen. Satsa på stålomspunna slangar istället ca 1000:- på mekonomen och bra bromsvätska, dvs hög värmetålighet.

Micke

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.