SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning bromsbelägg/ok STI type-r 97

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    persalls
    Deltagare

Hej vänner!

Korkad fråga, tror jag :-), men visst är det vanliga låssprintar som skall knackas ut på fyrkolvsoken ???? Mina är ”fördärvade” av tidigare gör-det-självare och sitter stenhårt fast.
      Jag åkte till Subaru i Malmö igår i hopp om att köpa en monteringssats men de vet ju inte ens vad det är för bil så…. Som jag ser det måste jag kapa, eller ha sönder dem, på något sätt men vill bara höra lite andra erfarenheter !, har aldrig varit ute för något liknande så därför började jag fundera på om det sitter, har suttit, någon låsning eller om det trots det uppenbara skall delas på annat sätt, dela oken känns ju lite overkill….

/Mvh Per

Mats
      Deltagare

Jepp, alldeles vanliga tappar som knackas ut från ”insidan”. Du har en ”sprint” so fäster båda tappar på insidan av oket. Bort med den och sen knacka ut sprintarna. Dela oken skall du *inte* göra.
        Vad gäller monteringsdelarna så finns det ingen komplett sats vad jag vet. Men bara beställ det du behöver till bromsarna från en vanlig svensk GT 99-00. De har exakt samma bromsar.
        Kan inte handlarn hitta delar utan reg nummer så kan du använda mitt gamla nummer från min GT. UEL-382.
        Hoppas det löser sig någorlunda smidigt för dig.

elver
        Deltagare

Hade samma erfarenhet när jag köpte min bil.
          Bara att kapa i småbitar (använde dremel m. liten kapskiva) och knacka ur m. drivdorn. Sprintarna är av mjukt material så det är bara att vålda.
          Nya finns att köpa lösa på Subaru. Kopparpasta vid montering så fastnar de inte till nästa gång.

Sternborn
          Deltagare

Meca har en komplett monteringssats till frambromsarna på GT dvs din bil oxå.
            Q1752 är artikelnummret enligt mitt kvitto, kostade 140kr.
            då får du med pinnarna låssprinten och metallbläcket. 🙂

persalls
            Deltagare

…för goda tips ! Man kan ju bli knäpp för mindre… tror att det är kapa som gäller för de är precis som ni säger mjuka och alldeles ”svullna” i ändarna.

/Mvh Per

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.