SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Bromsbeläggs tips?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
  • Författare
    Subaru-Calle
    Deltagare

Efter Storträffen så har jag märkt att det nu känns som att det är dags att byta belägg på bilen.
      Är ute efter nått som funkar både bra på banan som ute i trafiken.
      Någon som har tips på bra belägg, samt vart man hittar dom utan att bli rånad? 🙂

Tack på förhand!

Calle

Basse
      Deltagare

Jeg kører med EBC groove skiver og EBC yellow stuff – fungere super godt syns jeg. Dog en del bremsestøv 🙂

Jommie
        Deltagare

Jag fick EBC red stuff rekommenderat på storträffen.
          Är lite mer gat-inriktad, men dammar inte så mycket som yellow stuff. Kommer beställa från UK i slutet på månaden när vi kommer hem från semester.
          Om du kan vänta så kanske vi kan slå i hop oss och dela på frakten?

kamikaze
          Deltagare

Hör med Per på Pean Sweden http://www.peansweden.se/

Han kan bromsar om någon men är väl inte billigast, kör med deras Stoptech belägg på gatan och är nöjd har inte testat på bana för då kör jag med PFC 01 men dom grisar ner så det vill du nog inte ha om du inte gillar att tvätta fälgar men bromsar det gör dom 🙂

Christian S
            Deltagare

köp inga EBC belägg.
              har testat både green, red och yellow stuff på volvo bilar jag haft förut och frågar du mig så är det rena skiten, även deras ”sport”skivor är inget att ha.

om du vill ha skivor och belägg som funkar bra både på gata och bana så skulle jag rekomendera DBA 4000 skivor och Carbotech XP8 belägg, det är den vanligaste uppgraderingen som dom som kör old age impreza gör, hade själv det på min innan jag skaffade STI brembo bromsar.

kamikaze
              Deltagare

…det är den vanligaste uppgraderingen som dom som kör old age impreza gör, hade själv det på min innan jag skaffade STI brembo bromsar.

Men nog tycker jag allt att det står STI-05 i Calles signatur 😉

Andersson
                Deltagare

EBC belägg kan man köpa på Ica, men där heter dom Bregott och finns i kyldisken, finns i olika färger oxå. Ska du ha bromsar heter dom PFC 01, visst dom skitar ner men jag tror det finns ett som heter PFC 96 oxå som funkar fint men inte dammar så mycke. Kolla med PEAN han har det du behöver.

Christian S
                  Deltagare

Men nog tycker jag allt att det står STI-05 i Calles signatur 😉

såg väll jag också men det finns ju även dom som kör new age som kör med den kombinationen, tex så har vince det runt om på sin 😉

Christian S
                    Deltagare

Det är stor skillnad på gamla EBC innan 2010 och dom nuvarande, dom fick ny ägare då och alla belägg gjordes om. Läser man vad folk tycker i England så är både Bluestuff NDX (notera att dom _måste_ heta NDX!!!) och nya Orangestuff är riktigt bra. När Bluestuff NDX kom så var det en hel del som kör Time Attack som provade dessa och lovordade dom. Jag vet att du Andersson har problem med dina, men är du helt säker på att det är NDX? Isåfall är det ju helt otroligt att dom funkar för vissa men inte för andra…

Varför ska man höra med Peansweden när tex Ian på Godspeedbrakes i England har minst lika stor kunskap om bromsar och inte tar svenska roffarpriser?

http://bbs.scoobynet.com/wales-26/845179-spec-c-brake-test-on-a4069.html

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/845503-ebc-bluestuff-v-pagid-4-2-1-a.html

http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/935657-new-ebc-orangestuff-pads-final-formulation-now-for-general-release.html

Jag tänker iaf köpa antingen Bluestuff NDX eller Orangestuff till min Legacy, beroende på vilket Ian anser passar mig och mina bromsok bäst.

magnus och setefan körde med bluestuff på deras och dom va inte heller nöjda.

Andersson
                      Deltagare

Det är stor skillnad på gamla EBC innan 2010 och dom nuvarande, dom fick ny ägare då och alla belägg gjordes om. Läser man vad folk tycker i England så är både Bluestuff NDX (notera att dom _måste_ heta NDX!!!) och nya Orangestuff är riktigt bra. När Bluestuff NDX kom så var det en hel del som kör Time Attack som provade dessa och lovordade dom. Jag vet att du Andersson har problem med dina, men är du helt säker på att det är NDX? Isåfall är det ju helt otroligt att dom funkar för vissa men inte för andra…

Varför ska man höra med Peansweden när tex Ian på Godspeedbrakes i England har minst lika stor kunskap om bromsar och inte tar svenska roffarpriser?

http://bbs.scoobynet.com/wales-26/845179-spec-c-brake-test-on-a4069.html

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/845503-ebc-bluestuff-v-pagid-4-2-1-a.html

http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/935657-new-ebc-orangestuff-pads-final-formulation-now-for-general-release.html

Jag tänker iaf köpa antingen Bluestuff NDX eller Orangestuff till min Legacy, beroende på vilket Ian anser passar mig och mina bromsok bäst.

Sista inbromsningen i SS andra repan får man bara hoppas att man inte hamnar i Nybro. Tredje repan som vi skulle köra sist fick jag hoppa över varje gång, den va inte att tänka på försökte en gång.
                        Om du körde lite med dina bilar ist för att sitta o läsa på en dator kanske du kunde komma med något vettigt nån gång.

andreaswrx
                        Deltagare

Endless är ju grymt bra belägg, europaimpotören ligger i sverige

Andersson
                          Deltagare

Har herr Andersson mens idag? Kör du med NDX? Varför funkar dessa belägg bra för vissa när dom är lika effektiva som smör för dig?

Förövrigt så har jag kört mycket och hårt med Legacyn, så kom inte och hävda att jag inte använder den. Men jag tycker det är intressant att läsa omdömen om saker och ting, och med tanke på hur bra omdöme dessa har fått så tror jag inte ett ögonblick att dom är så dåliga som du säger. Som sagt är det NDX du har? Det svarade du aldrig på, och det är helt olika belägg, Bluestuff och Bluestuff NDX. Om du köpt dom på tex Mekonomen så lär det inte vara NDX, för innan iaf så var det bara vissa återförsäljare som fick sälja NDX.

Vanliga Bluestuff: http://www.ebc-brakes-uk.co.uk/ebc-blue-stuff.php
                            Riktiga Bluestuff NDX: http://www.ebcbrakes.com/automotive/ebc_disc_pads_for_racing/index.shtml

Hade ju verkligen varit skitroligt om det visade sig att du har kört runt på skitbeläggen och skriver av dom riktiga bara för att du inte har koll på skillnaderna… =)

Ska dubbelkolla för din skull, köpte dom förra sommaren av Street Performance.
                            Kunde inte låta bli att ge dig lite av din egen medicin 😉

johan_gt
                            Deltagare

Sista inbromsningen i SS andra repan får man bara hoppas att man inte hamnar i Nybro. Tredje repan som vi skulle köra sist fick jag hoppa över varje gång, den va inte att tänka på försökte en gång.
                              Om du körde lite med dina bilar ist för att sitta o läsa på en dator kanske du kunde komma med något vettigt nån gång.

Hur dåliga är de om man jämför mot original? Är de sämre än original?

kamikaze
                              Deltagare

såg väll jag också men det finns ju även dom som kör new age som kör med den kombinationen, tex så har vince det runt om på sin 😉

Tar på mig dumstruten, visste inte att det fanns till new age 😮

Basse
                                Deltagare

Uhm, jeg kører 4-8 trackdays om året i Sverige og udlandet – de sidste nye EBC grejer fungerer super til min bil og kørestil.
                                  Dog skal man køre dem korrekt ind, før trackday brug.

Men ja, de er ikke lige så gode som PFC 01 belägg och skivor – men de koster heller ikke lige så meget. Frågen er hvad man skal bruge dem til.
                                  PFC 01 kræver meget mere opvarmning inden optimal brug end yellowstuff f.eks.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.