SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Bromsbeläggs tips?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Vince
    Keymaster

Som det skrevs tidigare i tråden så kör jag med DBA 4000 skivor runt (finns nog till de flesta bilmodeller). Jag kör detta tillsammans med gatmodellen av stoptech belägg o det funkar ganska bra. Bromsarna är konsekventa o funkar även efter en del inspirerad körning. Jag tycker dock att de dammar en del även vid vanlig körning samt att de saknar ursprungliga bett (men min bil är iofs tung 1530 + 100 med mig i :D)

Andersson
      Deltagare

Hur dåliga är de om man jämför mot original? Är de sämre än original?

Ungefär samma, EBC skivor och Bluesuff belägg är iaf sämre än orginalskivor och PFC01.
        EBC funkar kanske på bana men inte så bra i RS eller Superstage där det blir kort och intensivt mellan bromsningarna. PFC har jag tom. testat på vintern o det funkar bättre än EBC även där.

goffemannen
        Deltagare

pfc01 är riktigt bra belägg men de dammar som satan asså, skriver gör de också. Jag använder dem bara när ja kör på bana. Annars kör jag Stoptech Streetperformance som funkar kanon på gatan.

Basse
          Deltagare

Mmmm stoptech funger riktig bra på gatan, men de kan ikke bruges til banen.
            Det skal man være opmærksom på, de slides ekstrem hurtigt hvis man bruge dem til andet end gadekørsel.

Kvarnis
            Deltagare

Blue Stuff NDX är helt ok belägg, där har Oscar hammarn på spiken 🙂
              PFC01> är the shit iofs , men kanske inte för alla, det är inte ett gat belägg.

SKulle köpt PFC07 sist men fick bli 03 i stället då 07 var slut, inget som jag rekommenderar någon bil för gat bruk men en ren snik/styling bil är en annan 5:a 😉 😀

Vince
              Keymaster

Som du kan läsa här så finns det lika många åsikter som det finns medlemar ;). Stoptech är som sagt ett ok belägg för både gat o bankörning. Ska köra jättehårt på bana o jaga banrekord så nej funkar de inte. Med min körstil (gubbstil) funkar de ok. Skulle dock själv vilja ha nåt med bättre bett för mitt tunga ekipage 😀 (allternativt så borde jag banta lite ;))

Jommie
                Deltagare

Och Baja’n väger nästan 1700kg.
                  Nu är ag inte alls säker vad belägg jag skal ha……men inte blue stuff ndx da den värker ha det tuft på tunga bilar och 294mm skivor. Och varför går det inte googla fram pris på PF01?

Sent from my Galaxy Nexus

Andersson
                  Deltagare

Ska dubbelkolla för din skull, köpte dom förra sommaren av Street Performance.
                    Kunde inte låta bli att ge dig lite av din egen medicin 😉

Det va NDX, Oskar.

Mumin
                    Deltagare

Carnotech xp8 funkar fint gör gata samt bana. Finns hos Pean. Dock kan dom skrika lite samt damma 😉

Kvarnis
                      Deltagare

Enklaste är att ringa och prata med Stacke om det ska vara enkelt.
                        Pfc är inte lätta hitta priser på.
                        NDX =billigast,Carbotech lite dyrare och PFC dyrast
                        Dock håller PFC väldigt bra,

Vikten på bilen är av stor betydelse med.
                        Därför får ex NDX bra kritik i UK av de som kör Time Attack då dessa bilar kanske väger mellan 1000>1200 på sin höjd. Medans ex en org.STI08 väger säkert minst 1500.

andreaswrx
                        Deltagare

Enklaste är att ringa och prata med Stacke om det ska vara enkelt.
                          Pfc är inte lätta hitta priser på.
                          NDX =billigast,Carbotech lite dyrare och PFC dyrast
                          Dock håller PFC väldigt bra,

Vikten på bilen är av stor betydelse med.
                          Därför får ex NDX bra kritik i UK av de som kör Time Attack då dessa bilar kanske väger mellan 1000>1200 på sin höjd. Medans ex en org.STI08 väger säkert minst 1500.

PFC dyrast? dom är ju billiga Endless går väl på en 4000:- per axel
                          men så används det av dom mesta inom motorsport, haft endless på en bil helt sjukt bra belägg från kalt till varmt

STIred
                          Deltagare

men så används det av dom mesta inom motorsport, haft endless på en bil helt sjukt bra belägg från kalt till varmt

Beror väl på vilka Endless du menar. Jag har fått offert på Endless PC35 till brembooken fram+bak för totalt runt 4800kr+frakt. Ingen tull inräknat i det iofs.

/r

t1hero
                            Deltagare

Jag hänger på min fråga när ni ändå pratar belägg och jag har kunskapen samlad.

Önskelista (till jultomten):
                              Jag vill inte byta belägg inför vintern.
                              Jag vill att beläggen funkar vettigt från första metern (även på vintern)
                              Jag vill ha ett hiskeligt bra grepp (passagerarna skall hänga i bältena).
                              Jag vill absolut inte byta skivor ofta för att beläggen är som smärgelduk.
                              Jag vill helst inte byta till andra skivor.

Tänker mig lite banåka, korta stintar för att inte överhetta gatdäcken. Mest inspirerad jobbpendling. Jag älskar att bromsa, kalla fälgar är outnyttjad potential. Har en STI 2003.

Vilket belägg rekommenderas? (föreslå gärna belägg du vet bryter mot ett av mina ”vill”, men nämn då vilket)

/Mattias – Allvarligt, min Volvo 850 bromsar bättre med biltemabelägg, något är fel och måste åtgärdas.

Andersson
                              Deltagare

Prova o köp belägg på biltema, vet ingen som provat deras på en subba. Det är samma på Nissan 200 som brembo vad jag vet och till den bilen har dom iaf. Hade varit kul o veta vad dom går för biltema.

Kvarnis
                                Deltagare

Det finns alltid dyrare belägg eller hur, men vad som är känt för de flesta är PFC hyfsat dyra.

Som vanligt beror det helt på vilka ok man har, de jag har just nu köper man bra belägg från 750/par.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.