› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Bromsen fastnar.
- Detta ämne har 5 svar, 2,284 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
mattias514.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2010 kl. 18:23 #24601
mattias514
DeltagareTjena, har ytterligare problem med bilen 🙁
Vänster fram broms fastnar och ligger på lite lätt, tillräckligt mycket så det känns av och börjar lukta och ryka. Låter bilen stå ett tag så släpper de och kommer inte tillbaka förän dag efter ungefär. Kan det vara luft i systemet? Behöver all hjälp!:mad:
Det är alltså en Impreza Wrx -01
20 november, 2010 kl. 21:07 #214080Manor
DeltagareTjena, har ytterligare problem med bilen 🙁
Vänster fram broms fastnar och ligger på lite lätt, tillräckligt mycket så det känns av och börjar lukta och ryka. Låter bilen stå ett tag så släpper de och kommer inte tillbaka förän dag efter ungefär. Kan det vara luft i systemet? Behöver all hjälp!:mad:
Det är alltså en Impreza Wrx -01
Jag antar att det är ett kärvande bromsok.
Det går att renovera dessa själv, eller så fixar du renoverade utbytesok. Det gjorde exempelvis jag på Fürstenhoffs Motor, men det finns kanske fler som har renoverade utbytesok.Om det inte kärvar mycket så kan det räcka med att trycka/”massera” bromskolven fram och tillbaka…se bara till så att du inte trycker ut den för långt. Det är bra att vara två stycken när man gör detta.
21 november, 2010 kl. 12:24 #214081alrik
DeltagareBrukar vara en klassiker att nedre inre kolven fastnar. Har suttit fast på 3 av 4 impreza bromsok jag har pillat med.
En renoveringssats är inte så dyr med nya tätning och damasker.
Artikelnummer Fram – 26297FA050 (ca 350:- för en sats som innehåller packningar, mm för både vänsterok och högerok)21 november, 2010 kl. 12:43 #214083mattias514
DeltagareBrukar vara en klassiker att nedre inre kolven fastnar. Har suttit fast på 3 av 4 impreza bromsok jag har pillat med.
En renoveringssats är inte så dyr med nya tätning och damasker.
Artikelnummer Fram – 26297FA050 (ca 350:- för en sats som innehåller packningar, mm för både vänsterok och högerok)Ska ta och motionera kolven och fungerar det inte så blir det ett nytt ok eller reparationssats:)
24 november, 2010 kl. 15:38 #214082EvoPeter
DeltagareSamma problem med min GT också. Motionerade det så löste det sig.
26 november, 2010 kl. 16:57 #214084mattias514
DeltagareSamma problem med min GT också. Motionerade det så löste det sig.
Motionerade kolven igår och smorde den, det vart bättre men inte riktigt bra. Det ver som någon tidigare sa att det var nedre inre kolven som kärvade.
Hade dock lite bormsvätska och lite lite luft i systemet. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.