Jag håller på att bli galen…… Någon som vet vilka bromsklossar från ebc som passar till min bil? Jag har en 1996 impreza wrx v-limited. 2 kolvsok med 277x24mm skivor fram och 1 kolvsok med 266x18mm skivor bak
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp här, har sökt i timmar på internet men de jag hittar stämmer inte med verkstadshandboken…..den säger följande dimensioner: fram 112,3*50*11 bak: 92,4*33,7*10
Ebc verkar vara lätta att få tag i och från allt jag hört och läst ska de vara bra prestanda i dem. Har du koll på några andra alternativ som går att köpa i Sverige? Jag ska genast leta igenom brembos hemsida! Tackar!
Pean Sweden brukar kunna fixa de mesta i bromsväg.
Det jag hört mest om ebc är att de har ett oförtjänt bra rykte och onödigt högt pris i förhållande till den prestanda de har. 😛
Godspeed brakes har billiga grejer från uk annars, bland annat ebc.
Vad ska bromsarna användas för? Lugn gatkörning, hård bankörning eller något där emellan?
Jag ska ta en titt på Pean Sweden, se om de kan hjälpa mig. Den kommer gå som pendlar/hård smövägskörning 😉 har dragit ifrån mer än en ferrari på mina hem avvägar men då har det förmodligen varit mer att jag är hemmastadd med vägen och kört ifrån föraren i ferrari och inte bilen 😛