Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    GoRzA
    Deltagare

Jag håller på att bli galen…… Någon som vet vilka bromsklossar från ebc som passar till min bil? Jag har en 1996 impreza wrx v-limited. 2 kolvsok med 277x24mm skivor fram och 1 kolvsok med 266x18mm skivor bak

Skulle verkligen uppskatta lite hjälp här, har sökt i timmar på internet men de jag hittar stämmer inte med verkstadshandboken…..den säger följande dimensioner: fram 112,3*50*11 bak: 92,4*33,7*10

Skickat från min SM-T210 via Tapatalk

Igge
      Deltagare

Varför just från ebc? 🙂

Brembo vill jag minnas har ritningar på sina prylar så kan man läsa vilka modeller som har samma.
        Var så för några år sedan iaf

GoRzA
        Deltagare

Ebc verkar vara lätta att få tag i och från allt jag hört och läst ska de vara bra prestanda i dem. Har du koll på några andra alternativ som går att köpa i Sverige? Jag ska genast leta igenom brembos hemsida! Tackar!

Igge
          Deltagare

Pean Sweden brukar kunna fixa de mesta i bromsväg.

Det jag hört mest om ebc är att de har ett oförtjänt bra rykte och onödigt högt pris i förhållande till den prestanda de har. 😛
            Godspeed brakes har billiga grejer från uk annars, bland annat ebc.

Vad ska bromsarna användas för? Lugn gatkörning, hård bankörning eller något där emellan?

GoRzA
            Deltagare

Jag ska ta en titt på Pean Sweden, se om de kan hjälpa mig. Den kommer gå som pendlar/hård smövägskörning 😉 har dragit ifrån mer än en ferrari på mina hem avvägar men då har det förmodligen varit mer att jag är hemmastadd med vägen och kört ifrån föraren i ferrari och inte bilen 😛

Nathan
              Deltagare

Har dessutom hört mycket dåligt om EBC. Carbone lorraine, och fedoro går att lita på när det gäller bankörning enligt min erfarenhet.

dragster
                Deltagare

EBC redstuff klarar inte många minuter på bana innan bromsverkan avtar kraftigt. Rekomenderar starkt pmu (club racer) belägg som Pean Sweden säljer.

GoRzA
                  Deltagare

Tack för svaren! Blir att ringa Pean Sweden imorgon och höra vadd de har som kommer fungera för mig.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.