Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    pysko
    Deltagare

Hej. jag undrar om det finns några bra 3e parts ok man kan få tag på till en vettig peng. Jag pratade med Subaru här i Linköping och dom ville ha 5200kr för ett nytt bromsok. Vist det är ett fyrkolvsok men jag tyckte att det var lite blodigt ändå.

abacus
      Deltagare

Kolla med
        http://www.godspeedbrakes.co.uk/~godspeed/category.php?id_category=38

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

pysko
        Deltagare

Tack. Där hittade jag ett kit som såg intressant ut. Sökte på Impreza classics och tror det är den modellen som min går under i UK.

Såg även att de oken jag kollade på passade till flertalet andra modeller av Imprezan så nu undrar jag lite vilken rad av modeller som har samma typ av ok som jag?

abacus
          Deltagare

Enklast är det kände att ringa dom,grymt trevliga trots min dåliga engelsk i tal. Tog mig drygt en vecka att få hem skerna ifrån dom.

Skickat från min GT-P5100 via Tapatalk

adrenalin
            Deltagare

Finns ett par begagnade på blocket har jag för mig 🙂

Christian S
              Deltagare

Sökte på Impreza classics och tror det är den modellen som min går under i UK.

nej det gör den inte utan man kallar den första karossen för det, new age är Impreza 01->
                i UK hette dom Turbo UK eller Turbo 2000 kan även stå WRX ibland för det hette dom i Japan.

Såg även att de oken jag kollade på passade till flertalet andra modeller av Imprezan så nu undrar jag lite vilken rad av modeller som har samma typ av ok som jag?

Type R 97-00 , Type RA 97-00 antagligen även STI och P1 97-00, GT (WRX) 99-00, WRX 01-07 (kanske även på senare).

finns ok här på forumet http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=96082

emilboylarsson
                Deltagare

Har du inga ok alls eller har de du har sagt upp sig? Annars är det bara att renovera dem,.

pysko
                  Deltagare

Jag har renoverat ett ok. Eftersom oket kärvade så fick jag fixa kolvarna också. Satte upp kolvarna i en svarv och putsade av dom försiktigt med en fin smärgelduk. Jag har inte monterat oket än, tänker dock göra det på fredag och om det nu skulle läcka för att jag slipat för mycket på oket så kollar jag runt lite om det behövs nytt. 🙂

Manor
                    Deltagare

Fürstenhoffs Motor (Huddinge/Stockholm) brukar ha utbytesok hemma. Jag vill minnas att de kostade runt 1250:-/styck, om jag inte missminner mig. Det var några år sedan som jag bytte på min tidigare bil.

dragster
                      Deltagare

Såg att du verkar bo i Linköping. Då kan jag rekommendera att åka Norrköping och : http://www.nobtec.se/
                        Bra priser och alltid bra jobb utfört.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.