SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bromsok problem till en STI-03

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Superman
    Deltagare

Ngn som vet vart jag kan få tag på ett original Brembo ok (Höger bak)
      Ganska så omgående.

Lyckades paja gängan till ena fästet när jag skulle borra ur en bult som gick av 🙁

Superman
      Deltagare

Undrar om det fungerar i mitt fall.
        Kollegan som skulle vara så snäll och borra ut den lyckades borra snett.
        Så hålet är nu sneborrat och en aning större.
        Lutar åt att köpa nytt/beg 🙁

Mats
        Deltagare

Är det bara lite snett så går det kanske att borra upp mer och sätta i en Time-Sert gänga från Würth. Har goda erfarenheter av denna som räddare i nöden…

http://minasidor.wurth.se/produkter.nsf/katalog1/Borr-G%C3%A4ng-Time-Sert?opendocument&category=1%5D

Kvarnis
          Deltagare

Har för mig att inno har fina gängor att montera in borras hyfsat mycket större och blir f-n bättre än nytt 😀

Superman
            Deltagare

Hur pass säkert är det att borra upp större så där i bromsok, rent säkerhetsmässigt ?
              Vågar man chansa på en sån viktig del ?
              Tack för svaren

Kvarnis
              Deltagare

iNNOS gänger funkar kanon somjag sa, skull säga minst lika brasomorg. dådet är alu vs. stål.

Det finns bra med gods runt om so no P 😀

Superman
                Deltagare

Ska kanske försöka mig på att borra större hål och satsa på helicoil eller liknande.
                  Ngn i STHLM området som kan hjälpa till med det här för en slant?
                  Vill gärna inte göra det själv då jag helst inte vill skrota oket.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.