Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    down_the_drain
    Deltagare

Du tar de gamla beläggen och lägger dit igen, tar en STOR polygrip och trycker tillbaka alla kolvarna samtidigt. Man får ta i för kung o fosterland för att pressa tillbaka sörjan i oken. Sen är det bara att lufta bromsarna. Se bara till att du får de rakt.

/P ”som oxå lyckades ploppa ur en kolv vi belägg byte”

Blondismackan
      Deltagare

Tack för tipset, ska testa detta!!

Manor
        Deltagare

det löste sig, tryckte man bara till så in i helv— så gick det faktiskt! =))tack för hjälpen!!

Jag hade också en kärvande kolv. Ett tips är att spruta in lite 5.56 (typ) under gummipackningen på den kärvande kolven och låta den åka in och ut några gånger. Jag fick igång min kolv riktigt bra, och den har inte kärvat sedan dess.

Ett nytt ok är svindyrt…det är bättre att renovera det (eller i mitt fall låta någon annan renovera det) när den dagen dyker upp.

mvh Mats N

Blondismackan
          Deltagare

hjälp!!

Skulle byta bromsbelägg, men när jag fick bort beläggen så ser jag att 1 av dom där 4 kolvarna, som trycker belägget mot skivan, inte är som den ska. När jag försöker trycka in den för att få plats med nya belägget, så går det inte att trycka in den, dom andra 3 går bra, men inte den sista, nåt tips på hur man kan göra för att få igång den igen. Eller är det nytt bromsok som gäller?
            Isf, vad ska man köpa för nåt ok?

Tacksam för svar..

——————————-
            Mkt problem nu med bilen… *suck* x(

Blondismackan
            Deltagare

det löste sig, tryckte man bara till så in i helv— så gick det faktiskt! =))

tack för hjälpen!!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.