Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

Hej allihopa!:)

Har släpat efter lite med att uppgradera den viktigaste biten på bilen min, nämligen bromsarna :o.

Jag har en Sti då som sagt, r160 hubbar bak med dem där tråkiga 1-kolvs glidoken och 266mm skivor. Fram är det 4-kolvs Subaru-märkta ok med 294mm skivor. Hela setupen är helt original.

En budget lär man ju förhålla sig till och jag har kommit fram till att jag kan undvara 4-5000kr max för detta just nu. Har lite bussningar och annat att beställa nu också som även har hög prio innan en 4-hjulinställning görs inför min sommar-setup.

Bilen används nästan enbart på gatan och sträcks ut på någon enslig krokig landsväg då och då, har inte tänkt köra bana med den under sommaren.

Hur kan jag få ut bästa möjliga bromsverkan och balans inom ramarna för min budget? Vart ska man handla? Är det någon som har något att erbjuda så tveka inte att nämna det sålänge grejerna är i bra skickd—0.o—b

Tacksam för svar!

/David

roadtip85
      Keymaster

Ett populärt alternativ är DBA-4000 skivor med tex XP8 belägg.
        Passar med orginaloken fram.
        Säljs bla av http://www.peansweden.com/

GT99
        Deltagare

Som ovan jag skulle höra med godspeed angående skivor och belägg sen köpa begagnade 2pot ok till baken Godspeed har även adaptrar till dem.

Gyver
          Deltagare

Pratade lite med Alyn hos Asperformance och han nämde faktiskt som första sak att dem bakre oken kommer att behöva bytas till 2-kolvs, annars kommer bilen alltid att kännas underbromsad från baken oavsett vad jag kör med fram…

Hittills har jag tänkt mig följande:

*Renoveringskit till framoken
            *Stålomspunna bromsslangar
            *Dot 5.1 bromsvätska
            *Newage WRX 2-kolvs ok bak med 290mm skivor
            *Eventuellt renoveringkit till till 2-kolvsoken
            *Goodspeed adaptrar för 2-kolvsoken
            *Pagid RS4-2 belägg runt om (om jag har råd), annars kanske stoptech eller liknande.

Sen har man ju vita fälgar så belägg som inte dammar allt för mycket i förhållande till sin friktionskoefficient vore idealt…

Vad sägs?? 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.