SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bromsvarningslampa som tänds vid stark acceleration på min STI

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Jimmy STI 2012
    Deltagare

Hej!

Har en Subaru STI 2011 som jag köpte i mars och nu rullat 1300 mil.
      Den senaste veckan har det vid några tillfällen, när jag accelererat hårt, varit så att den röda bromsvarningslampan (samma som tänds om man glömt handbromsen i) tänds 2-3 sekunder för att sedan släckas igen.

Nått problem som nån känner igen? Vad kan vara fel?

Mvh
      Jimmy

Igge
      Deltagare

Edit: Blev fel tråd via mobilen, my bad 😮

matte555
        Deltagare

kolla hur mycket bromsvätska du har i behållaren

Jimmy STI 2012
          Deltagare

Hej!

Funderade också över det. Nivån när den är kall ligger ovanför min cold, men under min hot. Känns som att det kan vara så att den trycks tillbaks när man accelerarar, men borde väl vara på under cold min då? Kanske bara att toppa upp den?

Mvh
            Jimmy

matte555
            Deltagare

låter som du kollar på servo behållaren? bromsvätskebehållaren har bara min/max. har du lite bromsvätska så kan nivågivaren torrläggas vid acc eller broms. Fyll den till max om nivån inte är där det är steg ett 🙂

Jimmy STI 2012
              Deltagare

Såklart! Va dum jag var när jag kollade. Bromsvätskan ligger ungefär 8 mm över min, men ca 1,2cm under max, så låter inte alls orimligt att det kan vara det.

Är det normalt att bromsvätska ”försvinner”? Dunstar eller minskar i nivå i takt med att bromsarna slits?

Stort tack!

Mvh
                Jimmy

låter som du kollar på servo behållaren? bromsvätskebehållaren har bara min/max. har du lite bromsvätska så kan nivågivaren torrläggas vid acc eller broms. Fyll den till max om nivån inte är där det är steg ett 🙂

Jim_s
                Deltagare

Såklart! Va dum jag var när jag kollade. Bromsvätskan ligger ungefär 8 mm över min, men ca 1,2cm under max, så låter inte alls orimligt att det kan vara det.

Är det normalt att bromsvätska ”försvinner”? Dunstar eller minskar i nivå i takt med att bromsarna slits?

Stort tack!

Mvh
                  Jimmy

Bromsvätskan ska inte försvinna någonstans om man inte har läckage. Men som du själv är inne på så kan nivån sjunka i takt med att bromsklossarna slits och kolvarna går längre ut.

matte555
                  Deltagare

troligtvis var behållaren dåligt fylld från början och det lilla du slitit på beläggen har gjort att nivån blivit för låg nu gissar jag på 🙂 på min supra måste jag ha nivån över max för att lampan inte ska lysa när jag accar

Jimmy STI 2012
                    Deltagare

Tack! Känns absolut som att detta är en rimlig förklaring.

troligtvis var behållaren dåligt fylld från början och det lilla du slitit på beläggen har gjort att nivån blivit för låg nu gissar jag på 🙂 på min supra måste jag ha nivån över max för att lampan inte ska lysa när jag accar

dj_pelle
                      Deltagare

Fyll på bromsvätska. Har erfarenhet.

ronnyh
                        Deltagare

Det är inte så enkelt att det är shift-light du ser?

Jimmy STI 2012
                          Deltagare

Det var bromsklossarna som var slitna och därmed sänkte bromsvätskenivån. När dessa bytes var problemet löst!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.