› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Brukar ni också leta upp roadbuddies?
- Detta ämne har 11 svar, 988 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
kakan.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2006 kl. 08:02 #9669
Niklas
DeltagareKörde ner till Jönköping i torsdags (läs om tråkigheterna här: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=4562&mesg_id=4562#4562) och fick häng av en nyare Audi sedan. Vi tuffade på med mig som ledare tills Norrköping då jag visade att han kunde köra först. Sagt och gjort, han drog om och jag la mig bakom och följde honom som en skugga. Så åkte vi neråt längs E4an tills de tyvärr svängde av vid Mjölby. Jag tutade och föraren av Audin vinkade glatt. Trevligt det där tycker jag, när man hittar en bil som håller bra fart och som liksom blir ens tillfälliga kompis på bilfärden.
På vägen upp från Jönköping i söndags fick jag en Skoda bakom mig som vägrade släppa mig ur sikte men samtidigt aldrig ville köra om. Antar att han som körde var fullt nöjd med att sitta och titta på en Imprezarumpa många mil längs motorvägen.
Brukar ni också leta upp eller bli uppletade på långturerna?
21 augusti, 2006 kl. 08:12 #107429Desen
DeltagareÄr det kanske så att ligger man bakom någon i högre hastighet än motståndarlaget tillåter, så löper man ju inte så stor risk att bli ett lätt mål för em laserstråle.
Men visst är det nice att ha någon att busa lite med längs E4 som annars lätt kan trötta en lite.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -9921 augusti, 2006 kl. 08:39 #107427Sasse
DeltagareNog är det som Desen säger. Man hänger ju gärna bakom någon med bra hastighet, då minskar risken för att åka på laserstrålen 🙂
21 augusti, 2006 kl. 08:39 #107432Niklas
DeltagareHar hört att polisen kan ta in även bilen/bilarna bakom vid en kontroll om de följt efter mätt bil då avstånden till den mätta bilen inte ökade.
21 augusti, 2006 kl. 08:45 #107430Desen
DeltagareJo dom kan kanske vinka in en för det, men har dom inga bevis så måste där väl till ett erkännande för att de ska kunna göra något?
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -9921 augusti, 2006 kl. 08:49 #107433Niklas
DeltagareIngen aning, aldrig blivit mätt med laser och blivit stoppad eller blivit stoppad då jag åkt bakom en som blivit mätt med laser.
21 augusti, 2006 kl. 14:22 #107423LegacyLarsa
KeymasterJodå, det har hänt. Nu i somras var man på väg mellan Borlänge & Leksand en kväll, och fick en hoj på ”släp”, hans lyse var väl inte det bästa, men när jag svängde av tackade han för hjälpen, och jag för sällskapet.
Sånt är kul!/Lars
21 augusti, 2006 kl. 14:45 #107426AK_Impreza
Deltagarejag gjorde det med en BMW när ja hade varit i sundsvall o hämtat min TT..(bruksbil) vi körde ihop från alnön i sunsvall o han svängde av 2 avfarter innan mej..haha världen är bra liten 🙂
21 augusti, 2006 kl. 20:01 #107431Edin
DeltagareVa på en resa ner till trollhättan o hälsa på familjen lite då man själv bor i Eskilstuna nu sen ett par år tillbaka..
På väg hem så kommer ja ifatt en audi kombi som ja ligger o gasar lite bakom… blir fritt så ja kör om.. audin hänger på o det visar sig sitta 2 tjejer vilket såg ut att va mor o dotter.. båda fina tjejer 😉
Vi åkte 20-25 mil ”tillsammans” ena stunden låg ja först andra dom…
Va den roligaste resan mellan trollhättan-eskilstuna ja gjort o ja har gjort ett gäng nu 🙂
Det är ju bland det bästa som finns o hitta nån o åka me långa sträckor… resan går mycke fortare känns det som 🙂
22 augusti, 2006 kl. 09:51 #107424Manor
Deltagarejag gjorde det med en BMW när ja hade varit i sundsvall o hämtat min TT..(bruksbil) vi körde ihop från alnön i sunsvall o han svängde av 2 avfarter innan mej..haha världen är bra liten 🙂
OT:
AK, TT äre väl ingen bruksbil…det är ju en frisörsbil 😛 :D.
22 augusti, 2006 kl. 13:20 #107428MariaimprezaGT
Deltagarejao, det kan vara kul, näst sist jag åkte hem från sthml så träffade jag på en A4. Vi lekte lite och hade trevligt sällskap ca 20 av de milen. Det kapar ju bort ”mil” om man har kul. Istället för att räkna ner..
Impreza GT is teh ####!!
24 augusti, 2006 kl. 10:13 #107425kakan
DeltagareKlart man försöker ta häng på någon antingen när man ligger på E4’an eller på E6’an. Dock kör jag juh danskreggat nu istället så om ni ser en liten ettrig svart Skoda Fabia med ”stora” RS4-fälgar och lite halvblå ton på framljuset så är det bara att hänga på, eller om ni kör med större påslag på hastighetsskyltarna får ni gärna ta stafettpinne.. 😉
Väl mött i vänsterfilen..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.