SSC Allmänt snack Allmänt småprat Brukis mappad idag!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Impreza112
    Deltagare

Hej
      Tänkte bara dela med mig av glädjen=)
      Idag mappade Per på Autotech fram 285hk på hjulen i min impreza.
      Detta på vanlig 98okt soppa.
      Mer info om effekt vrid kommer imorgon när bilen är hemma igen.
      Denna mapp är gjord med tanke på bra hållbarhet och inte massa tokig effekt det får spöket stå för=).

Bilen ska ta mig till jobb varje dag samt kunna rycka in som stand in för ghost när den byggs värre.

Bilen i fråga är en gt-99 som bara rullat 4600mil
      :7
      Den var innan prospeed trimad men motorn blev skrot efter en dag i min ägo=(.
      Så då byggdes ny maskin, allt är nytt och bytt sen ändrades lite på chassi samtidigt o lite lull lull=).

Spec:
      Motor: Motec M48 pro styrsystem med respons, je kolvar, Ems 288l bränslepump, Aem btr, Nismo 740cc spridare, Hks fmic, Hks filter, Samco inlet pipe, Superzilla Td-05 18G, pop off ventil, catch tank, Sti motorfästen, Gt-spec grenrör, 3″ mongoose hela vägen.

Drivlina: Par enginering 5vxl dogbox, Spec steg5 koppling, lättat svänghjul, cusco vxl fäste.

Chassi: Leda B fjäderben, Summit fjäderbensstag fram och bak, powerflex bussningar till precis allt, whiteline krängare.

Fälgar: 18″ Radius R3, orginal till vinter.

Extriör: Sti v6 vinge, Sti dimljuskåpor, P1-läpp, klara blinkers fram och sidor samt positionsljus, nerlackad och speglar, tonade rutor.

Intriör: Defi mätarpod trippel mitten, Defi contol unit2, Defi mätare ladtryck, oljetryck, avgastemp, grahme goode textil mattor.

Säkert endel glömt
      Hur som helst är jag jätte glad att den äntligen är klar och jag kan leka igen=) och koncentrera mig på att utv ghost nu.

Imorgon hämtas den, dock hinns det inte köras mycket då man drar på semester på lördag=/.
      Mvh/Christian

challe
      Deltagare

Grattis till fina siffror christian 🙂

Men ”bara” 285 hk på hjulen, det måste väl allt gå och klämma ut liiiite till med den snurran 😉 😉

Impreza112
        Deltagare

Tack:-)

Jo de går att kräma ut ganska mycket mer, detta motsvarar tror de var strax över 330hk i motorn.

runt 380hk på vanlig soppa ska gå och strax över 400hk på e85
          Men jag vill ha den här bilen riktigt ordentligt hållbar så därav försiktigheten.

Sen är nästan 300hk på hjulen riktigt grymt, då det är riktiga hästar och inte zatzy internet hästar=)hehe.

Som sagt denna bil är ordentligt byggd för sin effekt och kan köras till jobb varje dag samt till banträffar och piska varv efter varv och hem igen sen till jobb igen och de håller=) hehe.

Mvh/Christian

Andersson
          Deltagare

Grattis blir spännande att se den, kanske tom.imorgon 😉

MVH C Andersson / Mr Konjak
            ”Det var bättre förr…
            när kvinnor var kvinnor
            män var män och fikus
            var en krukväxt”

Adam K
            Deltagare

Dogbox i bruksbilen 😮 😮 😮 :+

Går inte att gratulera till fina siffror då du låtit hålla ner dem! Men
              Ha det kul på vägen till jobbet 😀 :+ 🙂 🙂

kaakaa
              Deltagare

hur går det med dogbox i stadskörning å liknande? 😛
                får man fråga vad den gick lös på? 😛

Grusdraparn
                Deltagare

Jag tycker det är helrätt! Behövs inte mer effekt, det kommer bli en bra fördelning, mycket köra lite skruva. 🙂

/K – Såg den för nån dag sedan när jag passerade Autotech

STIred
                  Deltagare

Fin brukis det där, ser fram emot o se den 😉

/r

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.