SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt BRZ tråden

• Detta ämne har 18 svar, 5,215 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av tobiasr.
Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Patrick P931
    Deltagare

Jag hade lätt tagit m3an! 🙂

Jojo, men det är redan tillräckligt dyrt som det är och dessutom är jag inte tillräckligt bra förare för en sådan bil på en bana jag bara kört några dussin varv på. 😉

Patrick P931
      Deltagare

Patrick, absolut manuell, har kört båda och den är både vassare och roligare. 🙂

Vi ska ner i augusti men då blir det Forester. 🙂

Ok! Tack för tipset! Trevligt med Forester på ringen! 🙂

nilbri
        Deltagare

Jag ska ned till Nürburgring och köra 2 dagar med en kompis som fyller år och önskade sig detta i present.

Vi ska hyra bilar från Rent4Ring, de har bl.a. BRZ:
          http://www.rent4ring.de/en/info/rentals-for-the-nordschleife.html#c174

De har antingen manuell eller automat, vilken tror ni är att föredra? De (r4r) själva säger att automaten med paddlar är roligare än den manuella!

Då vi ska köra 2 dagar (30-31 maj) är min tanke antagligen en BRZ en dag och en Scirroco en dag, eller ska man köra BRZ båda dagarna? VW är lite snabbare men mer understyrd än BRZ, även detta enligt r4r.

Så, den stora frågan är manuell eller automat? Jag har aldrig kört en BRZ, så har ni andra tips tar jag gärna emot dessa.

🙂
          Patrick

Jag har automat BRZ. Tycker den växlar snabbt. Min första automat. Men jag har aldrig varit speciellt duktig på att växla snabbt med manuell låda. Finns många lägen för att växla på höga varvtal. Sport växlar vid ca 6000. Sen kan du paddla i läge manuellt om du vill. Har aldrig provat men upp till 7450 rpm.
          Provade manuell när jag köpte, men har blivit lat och valde automat. Är du duktig på att växla så är manuell snabbare.

tobiasr
          Deltagare

Köpte en BRZ i slutet av december hoppas man kan haka på någon trackday att köra i sommar!

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.