- Detta ämne har 8 svar, 1,385 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 5 månader sedan av Guurraa.
-
FörfattareInlägg
-
6 juli, 2013 kl. 17:59 #30692GuurraaDeltagare
Tjenare!
Tänkte ev köpa nya fälgar till imprezan! Då jag inte är alls hemma vida subaru har jag bara några frågor.
Ang bultcirkel, har googlat med står olika mellan vissa sidor.
Har min wrx-02 5/100 med ET53?
Har subaru impreza GT också 5/100 med ET53?
Killen som säljer fälgarna säger att dem har ET18! Det tycker lag låter lågt, då sitter alltså fälgarna 35mm längre ut än original.
Han har kört med coils på sin, säger att kör man med taskig fjädring finns det risk att det tar emot.
Men känns väl som att min har 1″ mer att ge på då mina skärmar är aningen bredare än en impreza GT- 99?
Tacksam för svar! / Gustaf
6 juli, 2013 kl. 20:37 #258480Christian SDeltagareja du har 5×100
ja GT har 5×100
ET18 är sjukt lågt så förstår inte hur han har kunnat köra med dom även om han har coilovers.
be han kolla om det verkligen är ET18 eller om du inte har så långt dit så kan du kolla samt även provmontera.6 juli, 2013 kl. 22:37 #258484GuurraaDeltagareTack för snabbt svar! 🙂
Nej det förstår inte jag heller. Jag körde dock med ET-5 på förra bilen så allt går väl haha..
Killen skickade bild med fälgarna på, från sidan. Så det hjälpte mig inte så mycket. Han kom inte hem förrens imorgon men han tyckte det stod ET18 i fälgarna, skulle tippa på att han läst fel. Han bor 25 mil från mig, men med tanke på att jag kör på plåtfälgar i dagsläget så åker jag upp och testar. 🙂
7 juli, 2013 kl. 04:44 #258482TomKDeltagareÄr det ET18 så kommer dom sticka ut långt från skärmen.
Jag kör med ET13 på min och den är breddad.
ET38 däremot fungerar bra på standard bil.7 juli, 2013 kl. 10:30 #258485GuurraaDeltagareÄr det ET18 så kommer dom sticka ut långt från skärmen.
Jag kör med ET13 på min och den är breddad.
ET38 däremot fungerar bra på standard bil.Okej! Jo han måste läst lite galet.. Får åka upp och prova dem iallafall!
Köra med lite lägre ET än original skadar inte heller kan jag tycka, hjulen tuckar ju som tusan med originalfälgarna. 🙂7 juli, 2013 kl. 22:09 #258486GuurraaDeltagareDet stod märkt på utsidan av fälgarna. Kommer inte ihåg exakt nu. Men stod 18 ET, stod alltså inget efter ET. Åkte upp och provade, satt hur gött som helst. 🙂 Från att ha ägt fulaste imprezan jag skådat i tisdags tycker jag ändå den börjar se lite mer okej ut nu. Man slipper skämmas nu iallafall. 🙂
Nu är det bara resten kvar. Tyvärr har jag inga bilder vid köp då den såg ut som satan, men såhär ser den ut nu. Detta kommer bli bra. 🙂8 juli, 2013 kl. 03:28 #258481Christian SDeltagarekan knappast var ET18 på dom med tanke på hur dom sitter på bilen, hade det varit ET18 hade dom varit myyycket längre ut.
har aldrig sett en fälg där det står vad det är för mått och ET på utsidan av fälgen utan det står alltid på insidan.8 juli, 2013 kl. 15:58 #258483t1heroDeltagare18ET betyder “18tum ET:____”
Dvs de har stämplat in ET efter men det kan ju vara övermålat eller så glömde de stämpla.De gjuter alla olika ET i samma form och svarvar/fräser ned till önskat.
8 juli, 2013 kl. 20:54 #258487GuurraaDeltagareNää precis! Jag har inte heller sett några fälgar där det står på utsidan. Har haft compomotive MO4 på en tidigare bil, kommer dock inte ihåg om det stod på utsidan på dem också.
Ja precis, i och med att det stod före ET var det ganska givet att det inte vart ET måttet. Jag orkade inte leta efter ET igår efter 3 timmars bilfärd, slänge bara på dem och såg att det satt som de skulle. Skitiga var dom dessutom. Kollade dock på det idag, det står ET45, men 45 ser man knappt. Så det är ju perfekt, sitter lite längre ut än original. Några m.m längre ut i bak hade dock gjort sig. 🙂
Jasså? Det hade jag faktiskt inte en aning om. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.