› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Bur?
- Detta ämne har 64 svar, 5,095 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2004 kl. 09:23 #39521
Imp
Deltagarenej evo vi har dispans och är bara halvbils godkänd eller va dom nu surrade om på evo klubben.
3 oktober, 2004 kl. 13:00 #39515jraberg
Deltagare🙁 aha, typiskt! det förklarar det hela..Tack!
-Jr
28 oktober, 2004 kl. 14:16 #39490Strat
DeltagareEn liten uppdatering… Pratade just med Finess igen och det ser ut som att dom kan bocka en huvudbåge nån gång i december och sedan jobba utifrån det.
21 januari, 2005 kl. 15:52 #39491Strat
DeltagareFiness har inte hört av sig, och verkar inte vara intresserade av att göra en bur…
Hittade en bild på OMP’s bolt-in:
http://www.primmracing.com/misc/gc8rollbar.jpg
Ganska precis vad jag är ute efter. Synd att det inte finns nåt att fästa bältena i bara… DemonTweeks säljer den för £271 + £70 i frakt + VAT. Möjligt att det gick att göra bättre pris vid fler köp.
EDIT: = ~5200 SEK
————————————–
/Claes
Regionsansvarig Stockholm
Min RalliPil4 februari, 2005 kl. 05:51 #39524SubaruPhille
DeltagareAr intresserad men hur svart ar det att fo i och ur?
Mvh phille
4 februari, 2005 kl. 08:10 #39492Strat
Deltagare>Ar intresserad men hur svart ar det att fo i och ur?
>
>Mvh philleBra fråga… Strävorna framåt är ju bultade, men bakåt ser de ut att vara svetsade i huvudbågen. Verkar lite klumpigt att få i och ur då. Men det måste ju gå på nåt vis 🙂 Sen beror det väl lite på hur snyggt man vill göra med mattan runt bultplattorna.
4 februari, 2005 kl. 08:31 #39522Imp
DeltagareDen typ av bur vi har var ett hellvete att få in i bilen och enymera hellvete att få ur. det som var svårast var röret vid b-stolpen eftersom den hadde rör som lädde framåt vilket jorde att det blev knepigt att vinkla den. men å andra sidan är det lite fler rör på den en vad det flästa här värkar vara ute efter.
Anledningen förästen att guss ville ha 22k för montering när vi fråga var helt enkelt för att han inte vill montera burar för att det är jobbigt. Sa han iaf.
4 februari, 2005 kl. 09:22 #39537Niklas
DeltagareRiktigt grym, ganska lik min:
http://www.shellkonto.nu/alien/gallery/050105/01.jpg😀 😉 :+
Fattar dock inte hur det kan bli så dyrt, kan 10m rör verkligen kosta 5000kr eller tar de rejält betalt för arbetet?
4 februari, 2005 kl. 09:27 #39480SecretAgentMan
Deltagare*asg* @ äljens bild. 😀
Hälften är garanterat ren vinst för tillverkare, distributörer och säljare…till att börja med…sedan är rör av rätt kvalisort inte överdrivet billigt heller (det går åt mer än man tror).
Maskiner skall betalas av, folket skall ha lön…etc.599:- för ett spel till xboxen!!! Hutlöst…! Du förstår kanske.. 😉
5000:- är betydligt mindre än vad Safety Devices tar för sin bur, som är relativt enkel att ta in/ut ut bilen.
Men jag håller absolut med, vid en första anblick låter 5′ rätt friskt för en bunt rör.
/J
4 februari, 2005 kl. 12:12 #39512Blocken
Deltagare>
>Men jag håller absolut med, vid en första anblick låter 5′
>rätt friskt för en bunt rör.
>
>/JMnjaa, 5000:- är nog rätt relevant pris… Rör kostar kulor, sedan är det en och annan timma bakom krökning och svetsning också.
Handla på ba’! :9
/AB
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
4 februari, 2005 kl. 12:30 #39538Niklas
DeltagareTänkte mest på att det såg ut som ett hemmabygge, inte ens lackade/målade rör som Ozos lilla korg. Visst kostar det pengar, det gör allt, även det som kommer ut ur ändan…
EDIT: Skriv av planerna på bur föresten Stratten, frugan din vill ju ha kottar och efter att hon höll Max blev det inte bättre. Bye bye herr trim, hello fru spjälsäng. 😉
4 februari, 2005 kl. 12:38 #39481SecretAgentMan
Deltagare*asg*
Claes – Kottar å grejer alltså…K&N har ett lysande tips där som har med skägg och fräsning att göra. 😀 Ursäkta.. 😮
Buren ser rätt ok ut, lite hemsmide är det allt jämfört med OzO:s bygge, men rätt mycket billigare med (lite färg kostar inga stora pengar).
Strat – kollar du ett gruppköp så kan nog jag vara lite sugen. 🙂
/J
4 februari, 2005 kl. 12:56 #39484Perra
Deltagare>Det går inte att häva helbilsgodkännandet på något sätt?
>/Larsa -som åxo är sugen på permanent helbur…Jo visst gör det det. Regga om bilen till lastbil och sen tillbaks till personbil typ ett par dagar efter så… voila! helbilsgodkännandet är putsväck o det är bara att kasta i bur´n! 😀
Kom igen nu killar, sluta fega! Skaffa en helbur på en gång!
😛 :+ 😀/P
4 februari, 2005 kl. 13:50 #39493Strat
Deltagare>*asg*
>
>Claes – Kottar å grejer alltså…K&N har ett lysande tips där
>som har med skägg och fräsning att göra. 😀 Ursäkta.. 😮
>Skägg och fräsning? Får inte ihop det utan att det blir lite skruvat… Berätta mer 😉
>Buren ser rätt ok ut, lite hemsmide är det allt jämfört med
>OzO:s bygge, men rätt mycket billigare med (lite färg kostar
>inga stora pengar).
>Lite lack på det där så ser jag inga kvalitetsbrister 🙂
>Strat – kollar du ett gruppköp så kan nog jag vara lite sugen.
>:)
>Tjötar lite på JoCCe att dom ska ta hem den. Kanske blir mer intressant om vi blir ett gäng.
4 februari, 2005 kl. 14:00 #39518Kvarnis
Deltagaretror säker vi kan fixa bra pris från DT annars…typ 15% lr nått i den stilen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.